איך לבחור תחום לימודים?

הגיע הזמן לבחור את מסלול הלימודים הנכון והמתאים לכם ביותר, זו משימה קשה לכל הדעות. הלב רוצה משהו אחד בזמן שהמוח מושך לדבר אחר, ובין לבין המציאות. לבחור תחום לימודים להתמקצע בו זה קשה, כי מטבענו אנחנו רוצים לבחור את המקצוע "שהכי מדבר אלינו", אבל מה קורה אם אין בזה עבודה בחיים האמיתיים? מה השאלות שעלינו לשאול את עצמנו בעת בחירת המקצוע והלימודים, ומהם המקצועות המבוקשים בימים אלו, שיהיו רלוונטיים גם מחר?

כאשר עלינו לבחור תחום לימודים חשוב לשאול את עצמנו על המחר. אמנם, חוויית הלימודים והעניין בנושאי הלימוד הם קריטיים, אך עוד בטרם קבלת הדיפלומה עלינו לבדוק הם נוכל לפתח קריירה בתחום שבחרנו ללמוד, ויש לבדוק מהן אפשרויות התעסוקה ופוטנציאל ההשתכרות. בחירת תחום לימודים היא משימה מאתגרת ועלינו לכלול בהחלטה מספר גורמים כגון: משך הלימודים וסוג התעודה, מה הם מעניקים לנו, האם המקצוע פרקטי ושימושי גם בעתיד ולא סתם מתוך גחמה רגעית או חלום ילדות, אלא מקצוע של ממש שיספק לנו לא רק הנאה אלא גם פרנסה בעתיד? הלבטים בוערים בתוכנו והמחשבות רצות במעגלים בתוך הראש, וזה בסדר. מדובר בהחלטה גורלית שתשפיע על משך חיינו.

שאלות שעלינו לשאול את עצמנו כדי לבחור תחום לימודים

כאשר אנו מגיעים אל הרגע שצריך להחליט על עתידנו המקצועי והאקדמי עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות:

מה מושך אותנו? איזה מקצוע נראה לנו הכי מעניין ומשתלם מכל הבחינות בעתיד? האם בחרנו במסלול מסוים כי ככה ההורים רצו או כי זה מה שרצינו לעשות? כאשר אתם מגיעים אל רגע ההחלטה הכי חשוב שתקשיבו קודם כל לעצמכם, כי אין מישהו שמכיר אתכם יותר טוב מזה שמביט בכם בחזרה מהמראה, עם כל הכבוד לאבא ואימא. תשחקו עם הרעיון של לימודים בראש. אל תמהרו להחליט. על פי רוב מה שעניין אתכם בתיכון ימשיך גם לעניין אתכם הלאה בחיים, גם אם זה לא יהיה אותו דבר – העניין יישאר אותו עניין.

מהן החוזקות והחולשות שלנו? תסתכלו פנימה ותשאלו את עצמכם מה הם החוזקות והחולשות שלכם. האם אתם יותר הומניים מאשר ריאליים? יצירתיים יותר מאשר אנליטיים? תנסו לטייל בזיכרונכם אל ימי התיכון העליזים (או האומללים), ותנסו להיזכר מה היה המקצוע האהוב עליכם, במה הצטיינתם במיוחד, מה השיעור שלא הרשיתם לעצמכם להבריז ממנו, לא משנה כמה רציתם לשבת במחששה עם המגניבים?

מהם הכישורים האישיים שלנו? מה מייחד אתכם לעומת אחרים? האם אתם שנונים וחדים, או רגישים וקשובים לסביבה באופן מרשים? האם אתם נחשבים "המצחיקה" או ה"מטפל" בקרב חבריכם? מה האופי שלכם? האם אתם סגורים ומאופקים או פתוחים ודברנים? תכונות אופי אלו יעזרו לכם למקד את עצמכם לעבר לימודים שיתאימו לכם גם מבחינה רגשית ואישית ואף, אם תעבדו מספיק קשה, גם כלכלית.

דרישות ומגמות בשוק העבודה

בעידן הנוכחי שבו האנושות כולה מבינה שלא נותרה לה ברירה אלא לצעוד קדימה, מקצועות טכנולוגיים נהפכו למקצועות מבוקשים בשוק העבודה שצמא לצעירים מיומנים ובעלי ידע עדכני ורצון לטרוף את העולם ולשנות אותו מן הקצה אל הקצה. המקצועות הטכנולוגיים הם המבוקשים ביותר בקרב הסטודנטים בכל הגילים, ובמיוחד תחומים כמו הנדסת תוכנה, הנדסי חשמל, הנדסאי אלקטרוניקה, מדעי המחשב, הנדסה אזרחית, תעשייה וניהול, מכשור רפואי ועוד.
בנוסף, ניתן לציין תחומי לימוד מבוקשים כגון: יחסים בינלאומיים, משפטים, פסיכולוגיה, אדריכלות ועיצוב פנים.

לבחור את מסלול הלימודים הנכון לנו זו משימה מאתגרת ללא ספק, שכרוכים בה לחצים רבים ומשמעויות מרחיקות לכת בכל הקשור לעתידנו המקצועי והאישי. עם זאת, חשוב לבחור בחירה מושכלת ולא מתוך דחף רגעי או לחץ, שלרוב יוצר החלטות שגויות. תבחרו נכון, תבחרו לאט, ובסוף תגיעו אל תחום הלימודים שהכי רלוונטי אליכם ויעזור לכם להפוך לאנשים המבוגרים עם העבודה המסודרת שתמיד רציתם וחלמתם להיות.

רוצים לקבוע איתנו פגישה לייעוץ לימודים? אתם מוזמנים לשלוח לנו הודעה בלינק הצהוב מתעניינים בלימודים.

 

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות