לימודי הנדסאי – מחלקות הנדסה וטכנולוגיה

arr_left.svg

קצת עלינו

מקבץ מחלקות ההנדסה והטכנולוגיה מהווה את יחידת הטכנולוגיה של מסלולי לימודי הנדסאי באריאל. המקבץ מעמיק בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה, תוך חשיפת הסטודנט לפרויקטים מחקריים, חלקם בשיתוף האוניברסיטה. סגל המרצים העומד לרשות הלומדים מקצועי ומאתגר את הסטודנט, תוך הכנה ושילוב תכנים חדשניים להעמקת הידע המקצועי והתיאורתי של ההנדסאי – ליישום מקצועי.

אנו מוצאים את בוגרי מסלולי הלימוד להנדסאים שלנו ממשיכים לתארים אקדמיים, או משולבים בהצלחה בתפקידי מפתח יישומיים בשוק העבודה. אלו מביאים ידע נרחב ויכולת יישום גבוהה בניהול, יכולת ההופכת את הבוגרים לעמוד התווך בארגון.
גאוותנו ברבים מבני הסגל האקדמי שלנו, שהם בוגרי לימודי הנדסאים באריאל. פרק לימודי זה הפך את החוקר או המרצה לאיש עשייה עם ראייה פרקטית לביצוע, ולא רק כתיאוריה או חקר.

arr_left.svg

ראשי המחלקות

מור בסן M.Sc

הנדסת תוכנה
ראש המחלקה

מיכאל שפרנסקי M.Sc

הנדסת חשמל / הנדסת אלקטרוניקה
ראש המחלקה

יוסי חזן B.Sc

הנדסת מכונות – רכב / מכטרוניקה
ראש המחלקה

מיטל בודה M.Sc

הנדסת ביוטכנולוגיה  / הנדסת מים / מכשור רפואי
ראש המחלקה

אלכס מושייב MA

הנדסת תעשייה וניהול
ראש המחלקה

דימה שיינדלין B.Sc

הנדסה אזרחית
ראש המחלקה

לימודי הנדסאי – מהם?

השכלה גבוהה במדינת ישראל ניתנת לרכישה במספר מסגרות: אקדמית, טכנולוגית, הכשרה מקצועית ולימודי תעודה.

לימודי הנדסאים נלמדים במסגרת רכישת השכלה טכנולוגית, לצד לימודי טכנאים. לימודים אלו מפוקחים על-ידי מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית). כיום נמצא גוף זה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. בתום מסלול לימודים בין שנתיים או שלוש שנים, ולאחר שהסטודנט עמד בכל המטלות הלימודיות, הכוללות מבחנים פנימיים, מבחנים חיצוניים והגנה על פרויקט גמר, הוא זכאי לדיפלומת הנדסאי. להבדיל מלימודי תעודה, שאינם נמצאים בפיקוח, דיפלומת ההנדסאי היא בעלת ערך חוקי: הבוגרים רשאים להירשם בפנקס ההנדסאים, ושכרם נקבע על-פי טבלת שכר. עם התיקון לחוק ההנדסאי (2012), גם הושווה מעמד ההנדסאי לבעלי תואר אקדמי במגזר הציבורי, בהתמודדות על משרות ובקידום מקצועי.

למה דווקא לימודי הנדסאי?

רבים המתלבטים בין תואר אקדמי ללימודי הנדסאים. ראוי לציין את יתרונותיו של המסלול:

לימודי הנדסאי נלמדים במגוון רחב מאוד של מקצועות ותחומים. למועד ללימודים אפשרות בחירה רחבה, לרכוש השכלה בתחום הקרוב ללבו בפרק זמן קצר יחסית של שנתיים. כנגזרת מכך – עלות שכר הלימוד הכולל נמוכה, ואף מסובסדת על-ידי המדינה (להבדיל מהכשרות בשוק הפרטי). לצד לימודי יום, ברבות ממחלקות הלימוד מתקיימים לימודי הנדסאים במסלול המותאם לעובדים. כך ניתן לרכוש השכלה טכנולוגית לא רק בגילאי 20 – 30, אלא גם בשלב מאוחר יותר בחיים, עם הרצון בשינוי קריירה שיכול לנבוע משינוי צרכים, טעמים או יכולות.

לימודי ההנדסאי ממוקדים, יישומיים, והסטודנטים יכולים להתחיל לעבוד בתחום שאותו למדו עוד במקביל לתקופת הכשרתם.קבוצות הלימוד קטנות בהרבה מכיתות האקדמיה, ולכן גם יחס המרצים הוא אישי. בעולם שבו הטכנולוגיה מתקדמת ומשתנה חדשות לבקרים, ויחד עם זאת תופסת מקום מרכזי בכל תחומי החיים, הביקוש לאנשי מקצוע בתחומים טכנולוגיים שונים הוא רב ובלתי פוסק.

במקביל להענקת ההשכלה – פנינו לתעשייה! ברבות מן המחלקות מתקיימים שיתופי פעולה רב-שנתיים אל מול מעסיקים מובילים בתחום המקצועי. אי לכך, הכלים שאותם רוכשים הסטודנטים במהלך לימודי ההנדסאי מיושמים כבר תוך כדי ההכשרה – אנו מאמינים גדולים ב- on going training. בזכות הדיאלוג המתמיד עם השטח, תכני הלימוד מעודכנים לעתים, על -פי צרכי המעסיקים.

אנו מזמינים אותך להצטרף למשפחה שלנו. הנדסאים זה אריאל – עובדים בזה!

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות