איך לשלב לימודים ועבודה

לימודים מאפשרים לנו לרכוש ידע וכלים, להתמחות במקצוע מסוים ולפתח קריירה מעניינת ומשגשגת. הלימודים במוסדות להשכלה גבוהה הם לרוב תובעניים והסטודנטים נדרשים להשקיע זמן רב, לתרגל, להעמיק את הידע שלהם, להגיש עבודות בזמן ולהשיג ציונים גבוהים ככל האפשר. יחד עם זאת, על פי נתוני אגודת הסטודנטים כ-80% מהסטודנטים בישראל עובדים במקביל ללימודים מאחר והם זקוקים לכסף כדי לשלם את שכר הלימוד ולעמוד בהוצאות השוטפות כמו שכירות, ציוד, חשבונות חשמל, מים וארנונה ועוד. איך ניתן לשלב בין לימודים לעבודה? המשיכו לקרוא!

מה היתרונות של עבודה בזמן לימודים?

סטודנטים המשלבים בין לימודים לעבודה זוכים לכמה יתרונות מובהקים כגון:
פרנסה – יוקר המחיה בארץ מקשה על סטודנטים, וכדי לחיות כמו בני אדם רבים חייבים לעבוד בזמן הלימודים. העבודה מאפשרת לסטודנטים להתפרנס בכבוד, לשמור על איכות חיים ולעמוד בהוצאות הרבות.
ניסיון תעסוקתי – רוב המעסיקים, במיוחד בענפי הטכנולוגיה וההייטק, דורשים מהמועמדים לעבודה להוכיח ניסיון תעסוקתי. סטודנטים יכולים לעבוד במקצוע שלהם בזמן הלימודים כדי לרכוש ניסיון תעסוקתי ולאחר סיום הלימודים קל להם להשתלב בעבודה אצל המעסיקים המובילים במשק. לדוגמה, סטודנט הלומד הנדסאי תוכנה יכול לעבוד בהייטק בתפקידי פיתוח, QA, שיווק ועוד, ובזמן לימודיו הוא רוכש ידע וכלים מקצועיים הנחוצים לבניית הקריירה שלו לאחר קבלת התואר.
קשרים – העבודה בזמן לימודים מאפשרת לסטודנטים לטוות רשת קשרים ענפה, הקשרים יכולים לסייע להם לאחר הלימודים כדי להתקבל למשרות נחשקות, ליהנות מיתרון משמעותי על פני מועמדים אחרים למשרה עליה מתמודדים ועוד. לכן, כדאי לסטודנטים לעבוד בתחום הרלוונטי למקצוע שהם לומדים וכך הקשרים יסייעו להם לבנות קריירה משגשגת.
פיתוח מיומנויות – שילוב בין לימודים לעבודה מסייע לסטודנטים לפתח מיומנויות חשובות שיסייעו להם לבנות את הקריירה ולנהל את הזמן בצורה אופטימלית. מאחר ויש להשקיע בלימודים, העבודה גוזלת זמן, לכן הסטודנט חייב ללמוד כיצד לנהל סדר יום, לנצל היטב את זמנו, לפתח יכולות למידה עצמית, לקבוע סדרי עדיפויות ועוד. כמו כן, השילוב בין לימודים לעבודה בונה את אופיו של הסטודנט ומסייע לו בהמשך דרכו המקצועית.

5 טיפים פרקטיים לשילוב נכון בין לימודים לעבודה

  • לקבוע סדרי עדיפויות – הטיפ הראשון שלנו הוא לקבוע סדרי עדיפויות כדי לעמוד בדרישות הלימודים ובדרישות המעסיק. יש תקופות לחוצות יותר בזמן הלימודים, למשל תקופת מבחנים, לכן חשוב לתכנן היטב את סדר היום, לנצל את הזמן המועט שיש לסטודנטים הלומדים ועובדים ולנהל רשימת משימות חשובות ופחות חשובות שיש לבצע.
  • להפריד בין שעות העבודה לשעות הלימודים – בזמן הלימודים יש להתמקד רק בנושאים הקשורים ללימודים, לתרגולים, לשיעורי בית ולעבודות, ובזמן העבודה מתמקדים רק בענייני עבודה, כלומר מנהלים את הזמן בשיטת הפרד ומשול, ולא מערבבים בין התחומים.
  • לעבוד במקצוע הקשור ללימודים – סטודנטים יכולים לעבוד במגוון עבודות, כולל עבודות שכיחות כמו מלצרות, ניקיון ואבטחה, אך עדיף לחפש עבודה הקשורה ללימודים וכך רוכשים ידע מקצועי וצוברים ניסיון.
  • עבודה גמישה – יש סטודנטים העובדים במשרה מלאה בזמן הלימודים, אחרים עובדים במשרה חלקית או לפי שעות. מומלץ לעבוד אצל מעסיק המוכן להתגמש על שעות העבודה ולהתחשב בסטודנטים בתקופות הלחוצות ובזמן המבחנים.
  • התמדה – לא מעט סטודנטים חווים עומס רב העשוי להזיק להם בלימודים ולגרום להישגים נמוכים יותר. לכן, חשוב לזכור כי רוב הסטודנטים חווים קושי ועומס רב כאשר הם מתחילים ללמוד ועובדים במקביל, אך עם הזמן מפתחים מיומנויות ומנהלים את הזמן טוב יותר, וכך העבודה אינה פוגעת בהישגים הלימודיים.

איך המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל יכולה לעזור לכם לשלב עבודה ולימודים?

המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל מודעת לצרכי הסטודנטים ולעומס הרב המוטל על מי שעובד ולומד במקביל, לכן יש מגמות המאפשרות לימודי ערב (יש גם מסלולים מיוחדים לעובדים של יומיים מרוכזים במכללה בימי חמישי ושישי) המתאימים מאוד לסטודנטים עובדים. המכללה הטכנולוגית מציעה לימודי ערב במגמות כגון: הנדסאי מכונות רכב, טכנולוגיות מים, חשמל, תוכנה, תעשייה וניהול, בניין, אדריכלות ועיצוב פנים.
בנוסף, במסגרת לימודי הנדסאי במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל, סטודנטים עובדים יכולים לקבל סיוע בהגשת בקשה מלגות, לקבל תמיכה כלכלית, ליהנות מהכוון תעסוקתי ולמצוא עבודה באמצעות המרכז לניהול קריירה.
המכללה הנדסאים באריאל מציעה מסלולים ייעודים המשלבת עבודה ולימודים שמכשירה הנדסאים על ידי תוכנית EXPERT++. לחצו למידע נוסף אודות התוכנית

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות