הנדסת תוכנה או מדעי המחשב

צעירים רבים מעוניינים להשתלב בתעשיית ההייטק בישראל, לכן כדאי לדעת כי הדרך הנכונה והמהירה לעבודה בהייטק מתחילה בלימודים. כדי לפתח קריירה בתעשיית ההייטק המובילה יש מגוון מסלולי לימוד, החל מתארים אקדמיים ותואר טכנולוגי הנדסאי ועד קורסים קצרים וממוקדים. אם אתם רוצים לעבוד בהייטק ולהבטיח את הקריירה שלכם כדאי לכם ללמוד הנדסת תוכנה או מדעי המחשב. מתלבטים בין תואר ראשון בהנדסת תוכנה לבין תואר ראשון במדעי המחשב? בואו נכיר את שני מסלולי הלימוד וכך תוכלו לגלות מה עדיף לכם ללמוד.

באופן כללי, לימודי הנדסה נמשכים ארבע שנים והם מכשירים את הבוגרים לעבודה כמהנדסים בעלי ידע מעמיק בתכנות, תכנון מערכות ובסיסי נתונים, פיתוח ושדרוג מוצרים טכנולוגיים ועוד. בוגרי מדעי המחשב לומדים את הבסיס המדעי והם רוכשים ידע תיאורטי מקיף ומגוון, ומפתחים יכולות מחקר ומציאת פתרונות לבעיות ספציפיות בתחום התוכנה. יש קורסים דומים בשני מסלולי הלימוד, אך למרות קווי הדמיון אלו שני מקצועות שונים, ובכל מסלול לימודים ההתמקדות שונה. אגב, אפשר ללמוד גם הנדסאי תוכנה ולסיים את הלימודים תוך שנתיים בלבד (במסלול יום), כאשר תואר הנדסאי מבטיחה קריירה בהייטק והבוגרים זוכים לביקוש רב למגוון תפקידים, בדגש על תפקידי פיתוח תוכנה ואתרי אינטרנט.
מאחר שרבים מהצעירים מתקשים להחליט בין הנדסת תוכנה או מדעי המחשב, יועצי הלימודים המנוסים שלנו ממליצים לסטודנטים לעתיד לבחור את מסלול הלימודים לפי הידע והיכולות הקיימות ובהתאם לתחום שבו מעוניינים להשתלב לאחר הלימודים.

הנדסת תוכנה או מדעי המחשב

איפה ניתן ללמוד הנדסת תוכנה או מדעי המחשב?

ניתן ללמוד מדעי המחשב במגוון אוניברסיטאות ומכללות מובילות בהן יש פקולטה ללימודי מדעים, ובהן גם אוניברסיטת אריאל שבשומרון. לימודי הנדסת תוכנה אפשריים ברוב האוניברסיטאות ובחלק מהמכללות בהן יש פקולטה ללימודי הנדסה. כאמור, אפשר להירשם גם ללימודי הנדסאי תוכנה, בין היתר במכללת הנדסאים באריאל.
מסלול הלימודים לתואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת אריאל מכשיר את הבוגרים לקראת קריירה בהייטק, והלימודים מתמקדים בפן התיאורטי ובאלגוריתמים של מדעי המחשב, בשילוב קורסים ותחומי ידע בתחומי התכנות והטכנולוגיה. אם אתם מעוניינים לעבוד בתפקידי פיתוח תוכנה בזמן הקצר ביותר, כדאי לכם לשקול לימודי הנדסאי תוכנה.

מה היתרונות של כל אחד מהתחומים ומהן אופציות העבודה לאחר סיום הלימודים?

בוגרי מדעי המחשב נהנים מביקוש רב לתפקידים מחקר ופיתוח תוכנה, ולתפקידי פיתוח אתרים, אפליקציות, מערכות מידע ואבטחת מידע וסייבר. במדעי המחשב רוכשים ידע תיאורטי ופרקטי בתכנות, בעיקר בשפות הפופולריות ביותר וגם רוכשים כלים מקצועיים בהתאם למסלול ההתמחות.
בוגרי הנדסת תוכנה לומדים את הבסיס המדעי ורוכשים כלים, שיטות עבודה וניסיון מעשי לפיתוח מערכות תוכנה מתקדמות ואיכותיות. הבוגרים מסוגלים לפתח יישומים ומערכות מחשב מורכבות על פי עקרונות הנדסיים המוטמעים כבר בשלב התכנון ואפיון דרישות המערכת. יש ביקוש רב למהנדסי תוכנה למגוון תפקידי פיתוח בגלל הידע ההנדסי והיכולות הפרקטיות.

למי מתאימים יותר לימודי הנדסת תוכנה ולמי לימודי מדעי המחשב?

לימודי מדעי המחשב מתאימים בעיקר למועמדים עם זיקה למתמטיקה ולמחקר, עם יכולות ריאליות ולוגיות טובות, ולמי שרוצה להבין את התיאוריה של הבנת הטכנולוגיות החדשות. לימודי הנדסה מתאימים בעיקר למועמדים המעוניינים להבין את הטכנולוגיה ולעבוד בפיתוח מערכות וטכנולוגיות חדשות, כמו גם בפיתוח חומרה.
יש לציין כי התואר במדעי המחשב משלב בין ידע תיאורטי לידע מעשי, הבוגרים רוכשים ידע וכלים המאפשרים להם להשתלב גם בעולמות המחקר והאקדמיה. לימודי הנדסה ממוקדים יותר, ובנוסף הם נמשכים ארבע שנים, לעומת שלוש שנים לתואר במדעי המחשב, והבוגרים מוכנים לעבודה יישומית ומעשית בעולמות הפיתוח.

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות