טבלאות שכר הנדסאי מכונות

 

מחפש טבלאות שכר עדכניות כדי לדעת כמה מרוויח מהנדס או הנדסאי מכונות? למה חשוב לבדוק את טבלאות השכר כאשר מתכננים ללמוד הנדסה או הנדסאי? האם כדאי ללמוד את המקצוע ומהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי המחלקה? בואו נעשה סדר בנושא בכתבה זו.

טבלאות שכר הנדסאי מכונות

הנדסת מכונות – רקע כללי

הנדסת מכונות היא ענף מרכזי בתחום ההנדסה העוסק בתהליכי פיתוח, מחקר, תכנון, ייצור, תחזוקה ותפעול מערכות מכניות, כולל מערכות אנרגיה. באופן כללי, בהנדסת מכונות יש תחומים נוספים מאחר שזהו מקצוע רב תחומי הקשור לתחומים הנדסיים נוספים, ובהם מכטרוניקה, חומרים, רובוטיקה, מערכות פיקוד ובקרה, תרמודינמיקה ועוד.

מהנדס מכונות עוסק בעיקר בפיתוח, תכנון וייצור מערכות שונות המהוות תשתית לענפי התעשייה המודרנית. מאחר שיש מחסור רב במהנדסי מכונות, הוחלט לקדם את מסלולי הלימוד להכשרת הנדסאי מכונות בשיתוף פעולה עם מה"ט, ובבית הספר להנדסאים אריאל מציעים תוכנית לימודים מקיפה ואיכותית להכשרת הדור הבא של ההנדסאים.

למה כדאי ללמוד הנדסאי מכונות

חשוב לדעת כי על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לתחילת שנת 2022 יש חוסר באלפי מהנדסים והנדסאים בתחומים שונים, ובמיוחד בתחום הנדסת מכונות. בשנים האחרונות רבים מהמהנדסים עזבו את המקצוע שלהם ועברו לעבוד בחברות ההייטק בגלל השכר המפתה והתנאים המשתלמים. כך נוצר חוסר משמעותי במהנדסי מכונות, וכדי לענות על צרכי השוק יש ביקוש גבוה ללימודי הנדסאי, כיוון שבוגרי המחלקה עוברים הכשרה מקצועית מקיפה ויסודית בתוך כשנתיים בלבד, לעומת ארבע שנות לימוד הנדרשות להכשרת מהנדס.

לימודי הנדסת מכונות לדיפלומה של הנדסאי מבטיחים מקצוע מרתק ומאתגר, קריירה מעניינת ומתגמלת, מגוון אפשרויות קידום בעבודה ותפקידי מפתח המבטיחים סיפוק רב. הלימודים מכשירים את בוגרי המחלקה בתוך שנתיים בלבד, ויש ללמוד 4 ימים בשבוע במסלול יום. הלימודים תובעניים ומחייבים למידה ותרגול גם בבית, אך יש סטודנטים המשלבים עבודה במשרה מלאה או חלקית במקביל ללימודים שלהם בהנדסאים אריאל.

בגלל הביקוש הרב להנדסאים השכר החודשי של הנדסאי מכונות השתפר בשנים האחרונות ואף מתקרב לשכר של מהנדס שהשקיע לפחות 4 שנים באקדמיה. זו הסיבה מדוע כדאי לבדוק טבלאות שכר כאשר בוחרים ללמוד הנדסת מכונות או כל תחום הנדסי אחר.

מה לומדים?

לאחר בדיקת טבלאות שכר של מהנדס והנדסאי מכונות ומכטרוניקה כדאי לצלול לתוכנית הלימודים על מנת לקבל החלטה חכמה ושקולה מה ואיפה ללמוד. תוכנית הלימודים בהנדסאים אריאל יכולה להתאים לאנשים עובדים, ובמסגרת הלימודים רוכשים ידע, כלים וניסיון במגוון נושאים. תוכנית הלימודים כוללת מקצועות בסיס כמו מתמטיקה, תורת החומרים, שרטוט וגרפיקה הנדסית, מכניקה ואנגלית טכנית.

כמו כן, לומדים מקצועות תשתית כגון: מבוא לתכנות, מבוא לחשמל, חוזק חומרים, מערכות ספרתיות, מערכות הידראוליות ופניאומטיות, ובנוסף יש התמחויות בנושאים כמו בקרים מתוכנתים, מערכות ייצור ממוחשבות, מערכות מכטרוניות, רובוטיקה ועוד.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי המחלקה

בוגרי המחלקה ללימודי הנדסאי מכונות באריאל זוכים ביקוש רב בתעשייה. הם יכולים להשתלב בתפקידי מפתח בחברות המפתחות מכונות וכלים, לעסוק בבקרת תהליכי ייצור, לנהל פרויקטים ועוד. בוגרי המחלקה רוכשים במסגרת תוכנית הלימודים תעודה של חשמלאי מוסמך, לכן הם יכולים לפתח קריירה ולעבוד כשכירים או כעצמאים גם בתחום החשמל.

 

טבלאות שכר

 

תפקיד שכר חודשי (₪) – ותק עד 3 שנים שכר חודשי (₪) – ותק מעל 3 שנים
הנדסאי מכונות – מכטרוניקה 8,000 – 13,000 13,000 – 18,000
תפ"י 10,000 – 13,000 14,000 – 15,000
ניהול פרויקטים 12,000 – 15,000 16,000 – 18,000

תפקידי ניהול

12,000 – 15,000 החל מ-15,000

 

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות