לימודים לפני צבא

תלמידי תיכון ובוגרי 12 שנות לימוד העומדים להתגייס בעתיד הקרוב יכולים לנצל את הזמן היטב ובאפשרותם ללמוד מקצועות וקורסים מעשיים שונים עוד לפני הגיוס לצבא. חשוב לזכור כי השיבוץ של המתגייסים החדשים לשירות צבאי נקבע בהתאם לצרכים העדכניים של הצבא ותוך התייחסות לפרמטרים שונים כמו השכלה, הכשרה מקצועית, כושר ומצב בריאותי, רצון של המתגייס להתנדב ליחידה מסוימת וכו'.
ראוי לציין כי צה"ל מעוניין לגייס צעירים וצעירות המחפשים אתגרים בחייהם ושואפים להתפתח, לרכוש השכלה מקצועית ולהנהיג. לכן יש מסגרות שונות המאפשרות לימודים לפני צבא, והמסלולים המוכרים ביותר הינם עתודה טכנולוגית (מקצועות כגון: תוכנה, חשמל, אלקטרוניקה, מכונות, תעשייה וניהול, אדריכלות), עתודה אקדמית הכוללת לימודים גבוהים באקדמיה ורכישת תואר ראשון או תואר ראשון ושני בשילוב מסלול קצונה ושירות צבאי כאקדמאים בתחום המקצוע הנלמד, מסלול לתואר הנדסאים לבוגרי י"ב ויש מסלולים ייחודיים נוספים.

>>>> עתודה טכנולוגית לבוגרי י"ג-י"ד

לימודים לפני צבא

מה היתרונות של לימודים לפני צבא?

ללימודים לפני השירות בצבא יש יתרונות רבים, כגון:

• הזדמנות לרכוש השכלה גבוהה מיד בסיום או במקביל ללימודים בתיכון.
• אפשרות לדחות את השירות הצבאי לאחר סיום הלימודים.
• הזדמנות להשתלב בתפקיד מעניין ובעל ערך במסגרת השירות הצבאי.
• הזדמנות לרכוש מקצוע לחיים בגיל צעיר.
• יציאה לאזרחות עם מקצוע מבוקש ביד ותואר פותח דלתות.
• אפשרות לחתום קבע בצבא ולפתח קריירה משגשגת במהלך השירות.
• אפשרות לקבל תמיכה כלכלית, מענקים ומלגות (בהתאם למסלול הלימודים וסוג התוכנית).
• רכישת ניסיון מעשי במקצוע הנלמד במסגרת השירות בצבא – יתרון משמעותי בסיום השירות וכאשר מחפשים עבודה.
• מקפצה לקריירה בחיים האזרחיים.

מה זה נותן לשירות הצבאי?

צעירים רבים מתלבטים האם כדאי להם ללמוד לפני הצבא באחת מהתוכניות המוצעות על ידי צה"ל והמוסדות להשכלה גבוהה. מאחר שצה"ל זקוק יותר מאי פעם לכוח אדם מיומן ומקצועי בתחומים טכנולוגיים ובתחומים מדעיים, הנדסיים ואחרים, לימודים לפני הצבא מאפשרים לצעירים ולצעירות לרכוש השכלה ומקצוע לחיים עוד לפני השירות, לשרת בתפקידים מקצועיים ומעניינים מאוד, לתרום לצבא ולביטחון המדינה, לרכוש ניסיון מקצועי ולפתח קריירה מקצועית כבר במהלך השירות.

יש מסלולי לימוד ייעודיים כמו הלימודים בעתודה הטכנולוגית ובעתודה האקדמית המבטיחים נקודת זינוק לעתיד, שירות משמעותי וערכי בצבא, צבירת ותק וניסיון מקצועי ואפשרות לצאת לחיים האזרחיים עם מקצוע מבוקש ביד. בהתאם למקצוע הנלמד יש אפשרות להשתלב במערכים המקצועיים והניהוליים בצבא, כולל השתלבות במערך הקצונה הבכירה.

לימודי הנדסאים לפני הצבא מאפשרים לבוגרי כיתות י"ג-י"ד להשתלב בעתודה הטכנולוגית בצבא, לקבל שיבוץ למקצוע אותו הם למדו, לרכוש ידע, ניסיון מעשי ולפתח מיומנויות. מעבר להתחייבות לשירות בקבע למשך 15 חודשים (לבוגרי הנדסאים) ניתן לפתח קריירה בצבא או לצאת לאזרחות עם מקצוע וניסיון מוכח.

ובאריאל, ניתן ללמוד במקביל לעתודה טכנולוגית, מסלול השלמה לתואר ראשון – רב תחומי במעמד צבירה לתואר.

מה זה נותן באזרחות?

לימודים לפני צבא במסגרת העתודה הטכנולוגית מאפשרים לצעירים ולצעירות לשלב בין השירות הצבאי לבין לימודים מקצועיים בתחומים מבוקשים כמו חשמל, אלקטרוניקה, מכונות, תוכנה, תעשייה וניהול, אדריכלות וכו'. הלימודים המקצועיים לפני הצבא מאפשרים לבוגרי ולבוגרות המסלול לרכוש דיפלומה יוקרתית ולהשיג יתרון לקריירה לאחר השירות הצבאי.
במקום לחפש מה ללמוד אחרי השירות הממושך בצבא אפשר להגיע לאזרחות עם מקצוע מבוקש, ניסיון תעסוקתי ותואר יוקרתי ופותח דלתות. בזמן שהחברים מתלבטים מה ללמוד, בוגרי הנדסאים יכולים לפתח קריירה כבר בגיל צעיר וליהנות מיתרונות משמעותיים על פני אחרים.

ללימודים לפני הצבא יש השפעה גם על השכר בחיים האזרחיים, מאחר שיש להנדסאים ניסיון משמעותי, ידע עדכני ויכולות שהמעסיקים מחפשים, ומעסיקים רבים מוכנים לשלם שכר גבוה יותר להנדסאים המנוסים שזה עתה השתחררו מהצבא.

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות