לימודי ערב: הנדסאי בניין

 

ענף הבנייה בישראל מתפתח בקצב מואץ וזוכה לפריחה גדולה בעשורים האחרונים, לכן חלה עלייה משמעותית בביקוש להנדסאים המתמחים בתחומי התכנון וניהול הבנייה. כדאי לדעת כי תחום הנדסת הבניין עוסק בתכנון ובביצוע של הקמת מבנים מסוגים שונים, כולל בנייני מגורים, בתים פרטיים, מבני מסחר תעשייה ותשתיות , וכתוצאה ממחסור גדול באנשי מקצוע מיומנים כמו הנדסאי בניין – סטודנטים שמסיימים את מסלול הלימודים באריאל נחטפים במהירות לעבודה, מיד לאחר סיום הלימודים וקבלת תואר הנדסאי בניין

מסלול לימודי ערב: הנדסאי בניין

בעקבות הביקוש הרב בענף הבנייה להנדסאים שזה עתה סיימו את לימודיהם חלה עלייה גם במספר המועמדים שנרשמים למכללה הטכנולוגית המובילה והגדולה מסוגה בישראל. הנדסאים באריאל מציעה ארבעה מסלולי לימודי להכשרת הנדסאים בתחומי התכנון וניהול הבנייה – מסלול יום ומסלול ערב. המסלול ללימודי ערב מבוקש מאוד בקרב המועמדים מאחר שהוא מאפשר להם לעבוד במקביל ללימודים במכללה, והמסלול הייעודי מתאים גם לאימהות צעירות המטפלות בילדים ובמשק בית.

מסלול הנדסאי יום מואץ- לימודים ב 4 סמסטרים רצופים ופרקטיקום בסמסטר החמישי

מסלול ייחודי- המשלב לימודי הנדסאי בניין והסמכה למנהלי עבודה (תוספת של סמסטר נוסף + סטאז) ומסלול המשלב פרקטיקום בחברות בניה מובילות- במקום לבצע פרויקט גמר עיוני, הסטודנטים בשנה האחרונה משתלבים בחברות בניה ומבצעים פרויקט גמר מעשי באתר שבו הם משובצים.

כדאי לדעת: מסלול הלימודים בשעות הערב מאריך את משך הלימודים משנתיים לשלוש שנים. יש ללמוד 8 או 9 סמסטרים בהתאם להתמחות, והלימודים במסלול זה מתקיימים פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים והערב ויש גם מפגשים בימי שישי בבוקר.

 

 משך הלימודים 3 שנים
כמות סמסטרים  8-9
מספר ימי לימוד בשבוע 3 ימים בשבוע (כולל שישי)
האם ניתן להתחיל גם בסמסטר א וגם בסמסטר ב? כן
התמחות בשנה ב: ניהול בנייה , לאחר סיום ניהול – ניתן להתחיל מסלול תכנון מבנים
מסלול ייחודי – המשלב הנדסאי בניין- ניהול הבניה והסמכה למנהלי עבודה מוסיף סמסטר במסלול יום או יום לימודים במסלול ערב + שישי

סטאז' בהתאם למערכת השעות או בסמסטר קיץ.

 

מה לומדים?

התוכנית ללימודי ערב להכשרת הנדסאי בניין כוללת מקצועות בסיס כמו מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית טכנית, מקצועות יסוד כמו שרטוט טכני, שרטוט אדריכלי, דיני התכנון והבנייה בישראל, עקרונות הבנייה הירוקה, תורת הבנייה והמבנים, גיאודזיה, חישוב סטטי וחוזק חומרים, אוטוקאד ויישומי מחשב, חומרי בנייה, הנדסת קרקע וביסוס, תכנון הנדסי ועוד.

סטודנטים ללימודי ערב במגמת הנדסת בניין בהנדסאים אריאל נדרשים לסיים בהתמחות ניהול הבניה ולעומדים בתנאי הקבלה למסלול תכנון , ניתן להמשיך למסלול תכנון מבנים שנלמד במסלול יום או ערב משולב לבחירה .

התמחות בניהול הבנייה – ההתמחות מכשירה את ההנדסאי לעסוק בניהול אתרי בנייה, ויש לקחת קורסים רלוונטיים להכשרה המקצועית כגון: קורס בטיחות בעבודות בנייה, בנייה ירוקה וכד'. כמו כן, יש להגיש פרויקט גמר אישי במהלך שנת הלימודים האחרונה. מסלול מוביל למנהלי פרויקטים באתר או למנהלי עבודה

התמחות בתכנון מבנים – התמחות בתכנון מבנים מיועדת לסטודנטים המשיגים ציונים טובים (מעל 65) בקורסים כמו חישוב סטטי, קונסטרוקציות בטון ועוד. במסלול התמחות זה ניתן דגש על הבנת תהליך תכנון מבנים מסוגים שונים, עד לגובה של 4 קומות (11 מטר). ההתמחות מכשירה את הסטודנטים ובסיום הלימודים הם רשאים לעסוק בתכנון הנדסי של מבני מגורים ומבנים אחרים, ויש להם זכות חתימה על תכנון קונסטרוקציות למבנים עד גובה 4 קומות, אך יש ללמוד סמסטר נוסף במסלול יום , ובמסלול ערב משולב עם יום שישי – שני סמסטרים.

פועלים באתר בניה. לימודי ערב הנדסאי בניין.

מהן אפשרויות התעסוקה של בוגרי לימודי ערב – הנדסאי בניין?

בוגרי מסלול לימודי ערב במכללה הטכנולוגית אריאל זוכים לביקוש רב בקרב המעסיקים, ורבים מהסטודנטים מקבלים הצעות עבודה מחברות בנייה ותכנון, קבלנים ועסקים אחרים עוד בטרם סיום הלימודים.

  • תפקידי ניהול ופיקוח על אתרי בנייה ברחבי הארץ.
  • תכנון, ניהול וביצוע עבודות קבלניות.
  • עוזר מנהל עבודה , עוזר בטיחות
  • מנהלי עבודה ( למסיימים מסלול משולב )
  • ניהול תהליכי רישוי ואישורים לבנייה.
  • תכנון הנדסי של מבנים וקונסטרוקציה בחברות בנייה ובמשרדי תכנון.
  • תפקידי שיווק ומכירות בחברות העוסקות בחומרי בנייה וטכנולוגיות בנייה.
  • ניהול מכרזים וכתבי כמויות בענף הבנייה.
  • שרטוט הנדסי וקונסטרוקציות.
  • תפקידי תכנון ו/או פיקוח ברשויות מקומיות.

בסיום הלימודים הבוגרים יכולים להמשיך ללמוד לתואר ראשון בהנדסת בניין, כמובן באוניברסיטת אריאל. כמו כן, חשוב לציין כי ניתן ללמוד הנדסאי בניין במסלול יום ולא רק במסלול ערב. המכללה הטכנולוגית המובילה מציעה מסלול ערב ללימודי הנדסאים כדי לאפשר לאנשים שעובדים במשרה מלאה או חלקית ללמוד לתואר טכנולוגי ממשלתי ולצאת לשוק העבודה עם רישוי מקצועי שפותח  דלתות בענף הבנייה.

 

 

 

 

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות