למי מתאים ומה זה תחום הנדסאי בניין

המשק הישראלי משלב בתוכו מגוון רחב של מקצועות, וביניהם מהנדס בניין, מקצוע אשר מושך אליו עניין רחב היקף מעצם חשיבותו ופונצטיאל התעסוקה הרחב שבו. אז מה כוללים לימודי המקצוע, מהם תחומי האחריות והסמכויות הנלוות אליו, למי מתאימים הלימודים ומהם תנאי הקבלה במקצוע שיבנה לכם את העתיד?

מה זה מהנדס בניין?

את עבודתו של מהנדס הבניין ניתן לשייך לשני תחומי התמחויות: מהנדס הביצוע אחראי על ניהול הפרויקט, מלווה את הקמתו החל משלבי התכנון והרישוי, דרך הכנת מכרזים ואומדן כלכלי, וכלה בליווי ופיקוח הבנייה עצמה. מהנדס התכנון, לעומת זאת, הוא זה אשר אחראי על חישובי חוזק ויציבות של המבנה, באמצעות תכניות קונסטרוקציה הוא מנחה את אנשי הביצוע לפעולה.

מהם נושאי הלימוד?

לימודי הנדסאי בניין באוניברסיטת אריאל הסטודנטים מתמחים בנושאים הבאים:

ניהול הבנייה – המסלול האחיד שדרכו מכירים את הענף תוך שילובו במערכת הכלכלית וייעול של תהליכי הבנייה. כמו כן נלמדים תרגול חישובי הכמויות, לוחות זמנים בתוכנת MSP, חישובי הספק עבודה, תמחור, פיקוח על הבנייה וכו'. בנוסף ישנו בתכנית הלימודים קורס בטיחות בעבודות בנייה, בנייה ירוקה וכו'. במהלך השנה האחרונה של הלימודים מושם דגש על גיבוש והכנת פרויקט גמר אישי. תחומי האחריות הנלמדים במהלך הלימודים הם רחבים ועוסקים בכל הנוגע בענף הבניין, החל בניהול הפרויקט ופיקוח עליו, שלבי התכנון והרישוי, ועד ליווי ופיקוח הבנייה עצמה. הלימודים כוללים קורסים בלימודי מתמטיקה, פיזיקה ואנגלית טכנית, שרטוט טכני והנדסה תיאורית, שרטוט אדריכלי ופרטי בניין, בנייה ירוקה, ארגון אתר ובחירת ציוד בנייה בהיבט המערכתי, דיני תכנון ובנייה, שימוש בתוכנות מחשב ייעודיות כדוגמת Excel ו- Word. תורת הבנייה ומבנים, חישוב סטטי וחוזק חומרי בנייה וחומרי בניין.

בתקופת ההתמחות הסטודנטים יעברו קורסים בנושאי הנדסת קרקע וביסוס, ניהול משאבי אנוש באתר בנייה, תכנון הנדסי, יישומי מחשב – תכנון ממוחשב של אלמנטי קונסטרוקציה וארגון וניהול אתר בעזרת מחשב, שרטוט קונסטרוקציות, קונסטרוקציות בטון, פלדה ועץ, ארגון וניהול הבנייה, ניתוח אומדן פעילויות הבניין, פיקוח ובקרה על הבנייה, כבישים תשתית ופיתוח, סדנה מיוחדת בתכנון קונסטרוקציית מבנים, בטיחות בבנייה, מבוא לניהול סיכונים בבנייה ושיטות מימוש בפרוייקטים.

משך הלימודים במסלול הנדסאי בניין נע בין 4 ימים בשבוע למשך שנתיים, או לחילופין במשך שלוש שנים במסלול משולב לאנשים עובדים.

מהם תנאי הקבלה?

על המתעניינים בלימודים לקראת דיפלומת הנדסאי לעמוד בדרישות סף:
זכאות לתעודת בגרות ישראלית מלאה או חלקית עם ציון עובר של לפחות 55 באחד מהמקצועות הבאים – מתמטיקה ואנגלית ברמה של לפחות 3 יחידות. לפחות 2 יחידות באחד ממקצועות העברית (לשון, ספרות או הבעה), תעודת סיום של מכינה טכנולוגית, תעודת סיום מכינה ללימודים גבוהים שהיקף המכינה הינו: 200 שעות לימוד מתמטיקה, 100 שעות לימוד אנגלית, 100 שעות לימוד הבעה עברית או כתיבה אקדמית, תעודת טכנאי מוסמך או בוגר תואר ראשון ממכללה או אוניברסיטה המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

מהם היתרונות בלימודי הנדסאי לעומת תואר באותו תחום?

משך הזמן – מסלול הלימודים לתואר ראשון אורך שלוש שנים לפחות, כאשר ניתן לסיים לימודי הנדסאי בתוך שנתיים במסלול יום, או תוך 3 שנים במסלול ערב.
עבודה בזמן הלימודים – תואר ראשון נחשב לתובעני, קשה לשלב עבודה נוספת בזמן הלימודים ששואבים את רוב הזמן. אחד היתרונות למקצוע הנדסאי הוא האפשרות לעבוד בעבודה נוספת תוך כדי לימודי ערב.
הכשרה מעשית ומקצועית – לימודים לתואר הנדסאי מתמקדים בנושאים עכשוויים בהתאם לדרישות המשתנות של שוק התעסוקה, בעוד שבמסלול הלימודים לתואר ראשון הסטודנטים נדרשים לקחת קורסים שונים שפחות רלוונטיים לתחום העיסוק שלהם בהמשך הדרך.
מקצוע מבוקש – בית ספר להנדסאים מכשיר את הסטודנטים למקצועות המבוקשים ביותר במשק המקומי והגלובלי, מה שמושך צעירים המעוניינים להשתלב בעולם ההנדסאי המתקדם ומתפתח תמיד.

תעסוקה והשתלבות בשוק העבודה

כאמור, מדובר במקצוע מבוקש שניתן להשתלב בו מאוד בקלות עם תעודת הנדסאי. תמיד קיים ביקוש למהנדס, בין אם מדובר במהנדס בניין, תשתיות או תוכנה.

המכשול היחיד העומד בפני המעוניינים להשתלב במקצוע הזה הוא הצורך להוציא תעודת הנדסאי, דבר המתאפשר לכל מועמד במסלול ההנדסאי של אוניברסיטת אריאל אם הוא חפץ בכך ומוכן להשקיע בעתידו את מירב המאמצים.
לפרטים נוספים לחצו אודות מגמת הנדסאי בניין

 

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות