לימודי עיצוב פנים

עיצוב פנים הוא מקצוע אשר מושך אליו מועמדים רבים בכל שנה. עם ביקוש עסקי רב ופוטנציאל יצירתי מרשים. במה כרוכים לימודי עיצוב פנים, מה ההבדל בין תנאי הקבלה בין לימודי תעודה ותואר והאם ניתן להשתלב בשוק העבודה לאחר מכן?

עבור מועמדים רבים הלימודים לתעודת או לתואר מעצב פנים מהווים את שער הכניסה לעולם מרתק ויצירתי הטומן בחובו הזדמנויות רבות. מדובר במקצוע המיועד לכל אותם אלה החולמים להפוך רעיונות למציאות, לבעלי זיקה ליצירה ועיצוב ולכל שוחרי האסתטיקה והאמנות באשר הם. עולם העיצוב מתפתח כל הזמן, יש דרישה למעצבים יצירתיים

תנאי הקבלה

תכניות ההכשרה נחלקות לכאלו המקנות תעודה מקצועית, לכאלו שבסיומן מוענקת תעודת הנדסאי מטעם המה"ט ולכאלו המקנות לבוגריהן תואר ראשון בעיצוב פנים. בתכניות לימודים לעיצוב פנים על פי רוב לא תצטרכו להציג מראש תיק עבודות, אך ליתר בטחון עדיף להביא איתכם יצירה אחת שלכם לראיון הקבלה על מנת ליצור את הרושם הראשוני היצירתי המוצלח.

דרישת סף נוספת במסגרת לימודי עיצוב פנים היא תעודת בגרות מלאה וידע באנגלית. כמו כן, ניתן להניח שתיאלצו לעבור מבחני כניסה בהם יבחנו את הביצועים שלכם, אופן החשיבה ואת מידת הפתיחות והסקרנות שלכם. חשוב לדעת כי בתכניות לימודים לתעודה מקצועית בעיצוב פנים במקרים רבים לא מציבים תנאי קבלה כלשהם, אך בחלק מהמוסדות דורשים מהמועמדים להגיע למבחני התאמה. במסלול הנדסאי קיימת דרישה לציון עובר במתמטיקה, עברית ואנגלית.

חשוב להדגיש כי תנאי הקבלה לתואר ראשון הם לרוב גבוהים יותר לעומת תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי, וכדי להתקבל ללימודי תואר ראשון באדריכלות יש לעמוד בתנאי סף מאתגרים מאוד, ובגלל הביקוש הרב התחרות קשה בין המועמדים. כמו כן, התואר הראשון אינו מקנה את הזכות לתכנן מבנים פשוטים בעוד שבוגרי לימודי עיצוב פנים ואדריכלות לתואר הנדסאי רוכשים ידע גם באדריכלות והם רשאים לתכנן מבנים עד לגובה של 4 קומות.

האם המועמד צריך ידע מקדים בתחום לפני תחילת הלימודים?

לא בהכרח. כאמור, רוב המקומות לא דורשים דבר מלבד תנאים בסיסיים כדוגמת תעודת בגרות מלאה וידע בשפות אנגלית ועברית. מטבע הדברים נדרשת זיקה מסוימת לתחום – אם אתם לא יצירתיים אין לכם מה לחפש בלימודי עיצוב פנים, גם אם מדובר רק בלימודי תעודה. נחוץ כשרון יצירה טבעי וזיקה מובנית אל תחום האסתטיקה וכמובן לאמנות.

מה לומדים?

לימודי עיצוב פנים מעניקים למעוניינים בהם כרטיס כניסה אל עולם העיצוב, הטכנולוגיה והאדריכלות. ניתן דגש טבעי להקניית שפת העיצוב ועקרונותיה תוך מתן כלים מקצועיים ומגוונים וכמו כן מתקיימת שימת דגש על ההיבטים התיאורטיים והמעשיים של עולם העיצוב, שכלול ההבעה האמנותית והפלסטית תוך מבט מעמיק אל העבר ואל התפתחותיו העתידיות. מתקיימת הכשרה בשימוש בתוכנות העיצוב הרלוונטיות וליווי צמוד של בוגרי התכניות בתחום עיצוב הפנים. בנוסף, נבנה תיק עבודות המותאם אל תקופת חיפוש העבודה בתחום עיצוב הפנים לאחר סיום הלימודים.

במסגרת לימודי הנדסאי עיצוב פנים נלמד תכנון של פרויקט מגורים\מסחרי, הבנת המרחב, שרטוט וניתוח תכניות, בניית קונספט עיצובי, מודל ופרזנטציה ומתקיימים סיורים בנושא חומרי גמר, ריצופים, חיפויים, ריהוט, תאורה ומטבחים.

האם יש דרישה לעובדים בתחום?

בוודאי שיש. עם תעודת סיום לימודי עיצוב פנים ניתן לצאת אל שוק העבודה עם יכולות וכישורים המאפשרים לפתוח סטודיו לעיצוב פנים בתום לימודי התואר. עיצוב הוא מושג רחב היקף ועם הכישורים הנרכשים ניתן אף לעבוד כמעצב תעשייתי, מעצב פנים, ואף להיכנס אל עולם הארכיטקטורה והאדריכלות כיועץ עיצובי. העולם הוא גינת המשחקים שלכם אחרי לימודי עיצוב פנים – תעצבו אותו כאוות נפשכם.

בוגרי הנדסאי עיצוב פנים ואדריכלות יכולים לפתוח סטודיו להציע שירות ללקוחות פרטיים ועסקיים, אך רבים מתחילים את דרכם כשכירים כדי לרכוש ניסיון מעשי, לפתח קשרים בתעשייה ולהתנסות בעבודה היומיומית.

 

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות