מסלול הלימודים להפוך לשמאי רכב

בימים אלו מועמדים רבים ללימודים מעוניינים להירשם למסלול שמאי רכב. זהו ללא ספק אחד מן המקצועות המבוקשים והיוקרתיים שניתן לשאוף להתקבל אליהם, בזכות היקף העבודה הרווחי ותנאי העבודה הנוחים. למי זה מתאים, מהם תנאי הקבלה ואיך המקצוע הזה קשור כחוט השני להנדסאי רכב?

הערה : כרגע הקורס לא מתקיים

תחום הרכב צומח באופן מתמיד בישראל של סוף שנת 2021. הכבישים עמוסים ברכבים חשמליים ומבוססי דלק, ושמאי הרכב חוגגים את היותם מוצפים בעבודה עם רכבים חדשים ומשוכללים יותר ויותר, בהם הפרונט הוא על חשמול ומחשוב הרכב. במילים אחרות, עולם התחבורה הופך ליותר ויותר טכנולוגי וכלכלי במרוצת השנים ועם התקדמות הזמן, הביקוש לשמאי רכב רק עולה ועולה, ואכן רבים פונים אל ענף זה במטרה לבסס לעצמם קריירה בתחום המשגשג הזה.

מה לומדים כדי להיות שמאי רכב?

בואו נעשה סדר בדברים, שמאי רכב הוא בעל מקצוע שפונים אליו במקרה שהרכב עבר תאונה וזקוק להערכה של שוויו, או במקרה שאתם קונים רכב חדש וזקוקים להערכה מקצועית למחירו האמיתי ולא למה שסיכמתם עם הבחור שממנו קניתם. במילים אחרות, שמאי רכב עושה את אותה העבודה ששמאי "רגיל" עושה, רק בתחום הרכבים. לימודי הנדסאי רכב מעניקים לבוגרים יתרון משמעותי בשוק העבודה בתחום המוטורי ומאפשרים להם הזדמנות שלא תסולא בפז להיכנס לתחום נזיל, דינמי ומרתק שמשתנה באופן תדיר, והכי חשוב – לא מתקיים אך ורק בין קירות המשרד, אלא מאפשר לכם לצאת אל העולם הרחב, להכיר נופים חדשים, להיתקל בבעיות מאתגרות ולצמוח כבעלי מקצוע וכאנשים.

חלק אינטגרלי מתפקידו של שמאי הוא לצאת אל השטח ולסייע לאנשים, מדובר בעבודה עם שליחות של ממש שמשנה את חייהם של הסובבים. אתם עוברים תאונת דרכים ומי אם לא השמאי מגיע אל זירת האירוע במהירות וקובע את גורל הרכב – האם הוא הולך לתיקון או לגריטה, האם התחנה הבאה שלו היא המוסך המורשה או מגרש הגרוטאות הקרוב? חוות דעתו של השמאי הכרחית עבור הרכב ובעליו ולפיכך היא חייבת להיות מוקפדת, עניינית ומקצועית. קורס לשמאי רכב מקנה עבור הלומדים אותו את כל הכלים הנדרשים בכדי להפוך לשמאי רכב מוסמך בישראל.

תכנית הלימודים להנדסאי רכב כוללת לימודים עיוניים ומעשיים, יש מקצועות בסיס כמו מתמטיקה, אנגלית טכנית ויסודות חשמל ואלקטרוניקה, מקצועות תשתית כמו מערכות הידראוליות ופניאומטיות, תורת המנוע ומערכות חשמל, ולומדים גם התמחות כמו רכב היברידי וחשמלי, דיאגנוסטיקה וכד', ומקצועות ניהול מוסכים. כדי להפוך לשמאי רכב, בוגרי המגמה צריכים להשלים השכלה ייעודית ולעבוד בהצלחה קורס שמאי רכב, על בסיס תעודת ההנדסאי.

מידע על מסלול הלימודים לדיפלומת הנדסאי רכב?

מסלול הלימודים לתואר הנדסאי רכב מלווה בדהירת הטכנולוגיה בתחום קדימה והלאה, ומטמיע בקרב הסטודנטים את כל הידע הנדרש בכדי להפוך לבעל מקצוע בתחום, בעיקר סביב טכנולוגיית כלי הרכב – מערכות מתקדמות ברכב וכמובן אבחון תקלות שיקל ויוסיף לכם ידע וניסיון רבים שקריטיים בתחום זה, כמו ניהול ותחזוק של מערכות רכבים מורכבות, מכניקה ועוד.

תכנית הלימודים במסלול לתואר הנדסאי רכב כוללת לימודי מתמטיקה גבוהה, מערכות ויסודות החשמל והאלקטרוניקה, לימודי דיאגנוסטיקה (אבחון תקלות) בנוסף לכל רזי המקצוע הנדרשים בכדי להפוך למהנדס רכב מן המניין ועל פי חוק.

מה ההבדל בין שמאי רכב והנדסאי רכב? אחרי תאונת דרכים אחד מחשב כמה הרכב שווה, בזמן שהשני חושב איך לתקן אותו. ישנם הבדלים נוספים, כמו למשל העובדה שבוגר הנדסאי רכב מקבל בסיום הלימודים תעודת הנדסאי, לעומת קורס ספציפי שמיועד רק לשמאי רכב עתידיים. כמו כן לימודי הנדסאי רכב יעניקו כלים נוספים בעולם הרכב בהשוואה ללימודי השמאות ש"מצומצמים" בעיקר אל הענף הכלכלי והחישובי של העולם. יחד עם זאת, מי שילמד לתואר הנדסאי יצטרך לעבור השלמה ייעודית בתחום טרם יהפוך לשמאי רכב מן המניין, אך חשוב לזכור כי ההנדסאי יכול להשתלב במגוון תפקידים בעולם הרכב ולהתקדם לתפקידים בכירים.

מהם תנאי הקבלה למסלול

תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי רכב בהנדסאים באריאל הם אחד מן התנאים הבאים:

  • זכאות לתעודת בגרות מלאה.
  • תעודת בגרות חלקית עם ציון עובר במתמטיקה 3 יח"ל לפחות, באנגלית ברמה של 3 יח"ל ומעלה, בעברית (2 יח"ל).
  • תעודת סיום מהמכינה הטכנולוגית.
  • תעודת סיום מכינה ללימודים טכנולוגים גבוהים בציון עובר לפחות.
  • תעודת טכנאי מוסמך או בוגר תואר ראשון ממוסד לימודים המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

נשמע לכם מעניין? תשאירו פרטים בטופס שמצד שמאל למסך ונציגנו יחזור אליכם בהקדם.

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות