מקצועות מבוקשים ללא תואר

האם באמת חייבים תואר ראשון כדי להשתלב במקצוע מבוקש בשוק התעסוקה של היום? האם יש מקצועות שאפשר לעבוד בהם גם ללא לימודים לתואר אקדמי? ובכן, יש לא מעט מקצועות בהם המעסיקים מעדיפים לגייס מועמדים בעלי ניסיון מעשי והם פחות מתייחסים להשכלה של המועמד לעבודה. יחד עם זאת, יש מקצועות בהם התואר האקדמי או הדיפלומה הם תנאי לעבודה, אך בכתבה זו אנחנו נציג בפניכם את המקצועות המבוקשים ביותר בשוק התעסוקה העדכני בהם אפשר לעבוד גם ללא תואר ראשון או שני.

מקצועות מבוקשים ללא תואר

בשנים האחרונות הביקוש למהנדסים גובר. משרד הכלכלה, זרוע העבודה והמעסיקים פנו בבקשה לגייס הנדסאים. ראוי לציין כי המחסור במהנדסים הוא בעיקר בענפי ההייטק והתשתיות, אך יש תחומים נוספים בהם קיים מחסר במהנדסים, למשל הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה כימית והנדסת מכונות.

פערים בהון האנושי

הצוות הבין משרדי בנושא הפער האנושי לענף התשתיות הציג לאחרונה בפני חברי ועדת החינוך בכנסת ישראל תרחישי ביקוש לעובדים בתחומים שונים, ובהם תחומי התשתיות וההנדסה האזרחית. על פי הדו"ח שהוצג עולה כי יש פער משמעותי בין הביקוש של לימוד מקצוע הנדסי לבין הביקוש למהנדסים בענפים השונים במשק המקומי, ובמיוחד בתחום הבינוי והתשתיות. יש מחסור גדול במומחים בתחומי הנדסה, ובמיוחד בהתמחויות ספציפיות כמו הנדסת תחבורה, אנרגיה חלופית, מערכות הספק וזרם חזק, אלקטרוניקה, הנדסת מים ועוד.
למרות שניתן לראות גידול קל במספר הסטודנטים שלומדים את מקצועות ההנדסה, כאשר מעיינים בנתונים מגלים כי רבים מהסטודנטים מתמקדים במקצועות ההייטק, לכן הוחלט להפעיל מסלולי הכשרה טכנולוגית ללימודי הנדסאים ( Practical Engineers ) כדי להכשיר אנשי מקצוע למגוון מקצועות מבוקשים בהם קיים פער ומחסור בכוח אדם מיומן.

מקצועות מבוקשים בהם ניתן להשתלב ללא תואר בהנדסה

כאמור, יש מחסור עצום במהנדסים מיומנים ובעלי ידע עדכני, לא רק בהייטק. כדי להשתלב תוך זמן קצר במקצועות ההנדסה המבוקשים ביותר אפשר להירשם ללימודי הנדסאים, ותוך שנתיים בלבד יוצאים לשוק העבודה עם דיפלומה יוקרתית, תואר טכנולוגי ממשלתי – הנדסאי מוכר של מה"ט וניסיון מעשי, בתחומים כמו הנדסת תוכנה, הנדסת חשמל והנדסה אזרחית (הנדסת בניין).
בשוק התעסוקה של היום יש מחסור עצום בטכנאים, הנדסאים, עובדי רצפת ייצור ועוד. המחסור המשמעותי בכוח אדם מיומן עלול לפגוע בכושר הייצור, בתחרותיות ובצמיחה של התעשייה המקומית בישראל, ובכלל המשק. לכן, חשוב להדגיש כי במקצועות נדרשים ומבקשים רבים ניתן כיום לעבוד גם ללא תואר אקדמי, בעיקר בתחומים הנדסיים הקשורים לענף הבנייה והתשתיות, ומומלץ לכל אחד ואחת המעוניינים לעבוד במקצועות אלה לפנות למכון ייעוץ לימודים על מנת לקבל הכוונה ולבחור נכון את מסלול הלימודים וההתמחות המקצועית.
גם במקצועות השיווק והמכירות ניתן כיום לעבוד ללא תואר אקדמי במנהל עסקים, כלכלה או תקשורת. בעולם השיווק הדיגיטלי מגייסים מועמדים ללא תואר והמעסיקים מחפשים עובדים מיומנים ובעלי ניסיון. כמו כן, יש ביקוש רב לחשמלאים מנוסים, רתכים, אנשי CNC ועיבוד שבבי ועוד.

מקצועות מבוקשים בהייטק

ללא ספק המחסור העיקרי באנשי מקצוע הוא בתעשיית ההייטק. למרות גלי הפיטורים והשינויים בענף הייטק, זו התעשייה המתקדמת ביותר בישראל וידוע כי לא חייבים תואר ראשון במדעי המחשב, הנדסת תוכנה או הנדסת חשמל אלקטרוניקה כדי להתקבל להייטק. בהנדסאים אריאל ניתן ללמוד מגוון מקצועות הייטק מבוקשים כגון: הנדסאי תוכנה, חשמל, בקרה ואוטומציה, ביוטכנולוגיה, מכונות, אלקטרוניקה ומכשור רפואי. הדיפלומה פותחת דלתות בפני הבוגרים ומאפשרת להם לעבוד בהייטק ובענפי תעשיית נוספים.

 

 

 

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות