עיצוב פסקול

מה זה עיצוב פסקול? מה לומדים בעיצוב פסקול במסגרת מסלול הלימודים להכשרת הנדסאי סאונד (קול) במכללה הטכנולוגית המובילה הנדסאים באריאל? איך התחום משתלב בלימודי הנדסאי קול? מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי מסלול הלימודים?

 

ובכן, פסקול הוא אחד מהמרכיבים המרכזיים ביצירות קולנועיות, בסדרות טלוויזיה, בהפקות מוזיקליות ובפרסומות, וזהו החלק הקולי המוקלט ביצירה. בתהליך עיצוב פסקול בוחרים, עורכים ומשתמשים במוזיקה, צלילים שונים ואפקטים קוליים אחרים על מנת ליצור אווירה מסוימת, מצב רוח רצוי או אפקט אחר. מתקנים את הקלטות הדיאלוגים שהגיעו מהשטח, במידת הצורך מקליטים אותם מחדש, משנים אותם ומתאימים אותם ליצירה.  כמו כן, מעצב פס הקול מייצר פסקולים עבור קונצרטים, הצגות, הופעות ועוד.

 

מה זה עיצוב פסקול?

באופן כללי, עיצוב פסקול מהווה תחום מרכזי בתהליך פוסט פרודקשן, ולמעצב פס הקול יש חלק חשוב בתהליך היצירה של התוצר המוגמר. מעצב פסקול חייב להיות מסוגל להבין את מטרה היצירה ולאפיין נכון את התחושה הרצויה שיש להעביר לקהל היעד, לכן בחירת המוזיקה, הצלילים והאפקטים ושיפוץ הדיאלוגים היא משימה מורכבת הדורשת ידע, ניסיון, כלים ומיומנות מקצועית.

בתהליך לעיצוב פס הקול של יצירה (למשל סרט) או תוצר כלשהו כמו פרסומת או קליפ ניתן להשתמש באפקטים מסוגים שונים למטרות כגון:

  • יצירת אווירה ייחודית באמצעות שילוב מוזיקה וצלילים שיוצרים אווירה רומנטית, דרמטית, אימה או מתח.
  • העצמת נרטיב היצירה באמצעות שילוב נכון של מוזיקה, אפקטים וצלילים המעצימים את הנרטיב והעלילה, תוך השפעה ישירה על רגשות הצופים.
  • העברת מידע באמצעות אפקטים קוליים מיוחדים, לרבות מידע על מקום מסוים, זמן וכד'.

מעצב פסקול יכול לשלב מוזיקה מקורית שנכתבה במיוחד עבור סרט קולנוע או סדרה בטלוויזיה, מוזיקה מוכרת וקיימת כמו שירים, להיטים ויצירות קלאסיות, מוזיקה אינסטרומנטלית ללא מילים ומוזיקה עם מילים. המוזיקה המוכרת יוצרת תחושה של נינוחות בקרב הצופים ויכולה להעביר מסר מסוים, כאשר המסר משתלב עם העלילה ו/או התסריט.

בנוסף לזאת, בתהליך עיצוב פס הקול משלבים צלילים ואפקטים כמו קולות של הסביבה, רחש של צעדים או ריצה, תנועה, יריות בכלי נשק, צליל של רוח חזקה המנשבת באזור, בכי, יללות, צעקות, צחוק, רשרוש ושקשוק של צרור מפתחות, צלילים של שיחה נכנסת לטלפון הנייד וכו'. בפסקול לקולנוע ולסדרות בטלוויזיה עורכים ומשלבים גם את הדיאלוגים בין השחקנים.

מה לומדים בעיצוב פסקול בהנדסאים באריאל?

המסלול להכשרת הנדסאי קול (הנדסאי סאונד) במכללה הטכנולוגיה הנדסאים באריאל מבוסס על תוכנית לימודים מקיפה שכוללת קורסים עיוניים ותיאורטיים (מקצועות בסיס ותיאוריה), קורסים מעשיים, על תוכנת הפרוטולס (PROTOOLS), בסטריאו ובסראונד, שיעורי מעבדה עם עמודות עבודה ואולפן סראונד 5.1 מבוסס 100% דיגיטל

הלימודים משלבים בין קורסים עיוניים להתנסות מעשית, ובמסגרת המסלול הסטודנטים מכינים פרויקט גמר ובונים תיק עבודות שיכול לשרת אותם היטב ככרטיס כניסה ישיר ומהיר לתעשיית הסאונד בארץ או בחו"ל. בתוך כך, סטודנטים במסלול ללימודי הנדסאי סאונד לומדים את התהליך המורכב ליצירת פסקול לסרטים המוקרנים בקולנוע ובטלוויזיה.

כולל מסלול פרקטיקום, המאפשר ביצוע פרויקט גמר מעשי בחברות הפקה

לימודי עיצוב פסקול מעניקים את הידע והניסיון המקצועי הדרושים לצורך יצירה של פסקול מושלם, החל משלב כתיבת התסריט וכלה בשלב המיקס והפוסט פרודקשן. הסטודנטים במגמה לומדים להכיר את תהליכי וטכניקות העבודה ליצירת פסקול לתוצרים שונים, לרבות הכרות עם מונחי היסוד בתחום של הוספת קול לתמונה, ובנוסף הם לומדים כיצד לעבוד במקצועיות וביצירתיות עם ציוד טכנולוגי ומערכות ממוחשבות מתקדמות, פורמטים שונים של פסי קול ועוד. בסיום הקורס לעיצוב פסקול במסגרת לימודי הנדסאי סאונד הסטודנטים מתבקשים להפיק פסקול חדש לסרט קצר, ובפרויקט זה הם אחראים על הפן הטכני והפן האמנותי ביצירת הפסקול.

הקורס לעיצוב פסקול כולל מבוא והיסטוריה של התחום, פסקול בשלב קדם ההפקה, פסקול בשלב ההפקה ועיצוב פסקול בשלב הפוסט פרודקשן.

אפשרויות תעסוקה

  • מעצב פסקול בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.
  • מעצב פסקול באולפני הפקות ועריכה.
  • מעצב פסקול באולפן הקלטות.
  • מעצב פ קול בחברות פרסום.
  • מעצב פסקול בחברות הייטק המפתחות משחקי מחשב.
  • מעצב פסקול בתיאטרון.
טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות