אופק תעסוקתי ושכר בעיצוב תעשייתי

עיצוב תעשייתי הוא תחום ייחודי העוסק בפיתוח ועיצוב מוצרים המיוצרים במפעלי התעשייה באופן סדרתי. בתהליך עיצוב תעשייתי ישנם מספר שלבים כמו מחקרי שוק ומתחרים, חשיבה מעמיקה ואסטרטגית, אפיון מקצועי של המוצר תוך התייחסות להיבטי תמחור, טכנולוגיה, הנדסת אנוש, אסתטיקה, שימושיות וביקוש, פיתוח המוצר, תכנון אופטימלי ובקרה על תהליכי הייצור, האריזה, השיווק והמכירות.

מעצב תעשייתי הוא איש מקצוע מיומן המשלב ידע וכלים מתחומים שונים, ועליו להיות יצירתי ולהתייחס לאסתטיקה ולעיצוב המוצר תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות על מנת לספק פתרונות חכמים ומתקדמים המותאמים לצורכי הלקוחות והצרכנים הסופיים. ראוי לציין כי בשנים האחרונות גובר הביקוש למעצבים תעשייתיים, וכדי להתברג בתפקיד של מעצב תעשייתי או מעצב מוצר יש ללמוד את התחום   במספר מסלולים שונים : תואר ראשון בעיצוב עם התמחות בעיצוב תעשייתי, תואר בהנדסת עיצוב תעשייתי ותואר טכנולוגי של הנדסאי עיצוב תעשייתי. במסגרת המכללה הטכנולוגית הגדולה בישראל – הנדסאים באריאל, ניתן ללמוד לתואר טכנולוגי מסוג הנדסאי עיצוב תעשייתי.

 

שכר הנדסאי עיצוב תעשייתי

איזה משרות קיימות בתחום העיצוב התעשייתי?

תחום העיצוב התעשייתי החל להתפתח במקביל להתקדמות המהפכה התעשייתית, וכיום זהו מקצוע לכל דבר. מעצב תעשייתי לוקח חלק מרכזי וחשוב בכל תהליך לפיתוח מוצר חדש או לשדרוג ולעיצוב מחדש של מוצר קיים.

כיום, קיימות שלל אפשרויות תעסוקה לבוגרי לימודי עיצוב תעשייתי, והמשרות הנחשקות והמבוקשות ביותר הן:

  • מעצב מוצר.
  • מעצב תעשייתי.
  • עיצוב ופיתוח מוצרים במשרדי בוטיק לעיצוב תעשייתי.
  • עיצוב רהיטים.
  • עיצוב תערוכות ומתקני שילוט ותצוגה.
  • פיתוח ועיצוב מוצרים במפעלי תעשייה (פלסטיקה, אלקטרוניקה, תאורה, מכשירי חשמל וכו').
  • עיצוב מוצרים בתעשייה הביטחונית.
  • עיצוב ופיתוח מוצרים טכנולוגיים בחברות הייטק.
  • פיתוח מוצרים חדשים ובניית מודלים ואב טיפוס.

בנוסף לזאת, בוגרי הנדסאי עיצוב תעשייתי יכולים להקים סטודיו לעיצוב מוצרים ולספק שירות כעצמאים, בין היתר במיקור חוץ.

מה לומדים כדי להיות מעצב תעשייתי?

מסלול הלימודים להכשרת הנדסאי עיצוב תעשייתי אורך שנתיים במסלול יום (4 סמסטרים), ותכני הלימוד כוללים קורסים כמו יסודות העיצוב, תולדות העיצוב, עיצוב בתלת מימד, תוכנות גרפיות כמו פוטושופ ואילוסטרטור, בניית דגמים, זיווד והנדסת אנוש, שרטוט טכני, פרזנטציה ממוחשבת, הדפסה תלת מימדית, תורת החומרים, עיצוב תערוכות ואמצעי שילוט, ייזמות בשיתוף עם  hadstart   תמחור וניהול ייצור ועוד.

במסגרת הלימודים לעיצוב תעשייתי הסטודנטים משתתפים במגוון סדנאות מתקדמות כמו חיתוך בלייזר, חדר צבע, סדנת עץ, מתכת ופלסטיק, הדפסות בתלת מימד וכו'. בוגרי המחלקה זוכים לתעודה מקצועית של בוגר קורס 3d printing ולתואר טכנולוגי של הנדסאי לעיצוב תעשייתי מטעם מה"ט.

בסדנה הסטודנטים לא נדרשים לרכוש חומרים לעבודה , אלא המכללה מספקת חומרים, מה שחוסך לסטודנטים הוצאות של אלפי שקלים בשנה.

למי זה מתאים?

באופן כללי, לימודי עיצוב תעשייתי לדיפלומת הנדסאי מתאימים לכל מי שיש לו זיקה טכנולוגית ויכולת להציע פתרונות יעילים ואסתטיים לפיתוח מוצרים לשיפור חיי האדם ורווחתו. הלימודים מתאימים לאנשים יצירתיים ובעלי יכולת חשיבה מחוץ לקופסה, ולבעלי חזון המעוניינים להטביע חותם ולשפר את חיי בני האדם באמצעות פיתוח ועיצוב מוצרים שימושיים שונים.

כמה מרוויח מעצב תעשייתי או מעצב מוצר?

עיצוב תעשייתי הוא תחום דינמי המשתנה ומתפתח כל הזמן, לכן התחום מתאים בעיקר לאנשים יצירתיים עם זיקה לעולמות הטכנולוגיה. חשוב לזכור כי הנדסאי בתחום העיצוב התעשייתי יכול להשתלב בקלות בעבודה בחברות ובמפעלים יצרניים, במשרדי עיצוב, בחברות הייטק, בתעשייה הביטחונית ועוד.

טבלת שכר הנדסאי עיצוב תעשייתי (2024)

תפקיד

טווח שכר 0 – 5 שנות ניסיון טווח שכר מעל 5 שנות ניסיון
מעצב תעשייתי (שכיר) 8,000 ש"ח – 11,000 ש"ח 11,000 ₪ – 14,000 ש"ח
מעצב מוצר 8,000 ש"ח – 11,000 ש"ח 11,000 ₪ – 14,000 ש"ח
מעצב רהיטים 8,000 ש"ח – 10,000 ש"ח 10,000 ₪ – 13,000 ש"ח
מעצב תערוכות ומתקני שילוט 8,000 ש"ח – 10,000 ש"ח 10,000 ₪ – 13,000 ש"ח
מודליסט 8,000 ש"ח – 11,000 ש"ח 11,000 ₪ – 14,000 ש"ח

 

 

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות