פיקדון צבאי ללימודים

חוק קליטת חיילים משוחררים נועד בין היתר לסייע לחיילים ולחיילות המשתחררים משירות חובה בצבא בתחילת דרכם בחיים האזרחיים במדינת ישראל. מאז כניסתו לתוקף של חוק קליטת חיילים משוחררים בשנת 1994, הוא עבר לא מעט שינויים והתאמות לצרכים המשתנים של אוכלוסיית החיילים המשוחררים. התיקון האחרון לחוק בוצע בשנת 2017 וקבע כי כלל החיילים המשוחררים יהיו זכאים לסיוע והטבות ללימודים, וכיום ניתן להשתמש בכספי הפיקדון האישי למימון הלימודים במוסדות אקדמיים המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

פיקדון צבאי
פיקדון צבאי, המכונה פיקדון אישי, הוא סכום כסף המיועד עבור חיילים משוחררים ומסיימי שירותי לאומי ו/או שירות אזרחי, כאשר הסכום משתנה בהתאם למשך השירות ואופיו. כדאי לדעת כי סכומי הזכאות לפיקדון האישי מחושבים על בסיסי חודשי. ניתן להשתמש בכספי פיקדון צבאי רק במדינת ישראל. החוק קובע כי בחמש השנים הראשונות מתום השירות בצבא או בשירות לאומי או אזרחי, ניתן לממש את כספי הפיקדון עבור לימודים, הכשרות מקצועיות, לימודי נהיגה, הקמת עסק, רכישת דירה ועוד. אחרי חמש שנים אפשר לממש את הפקידון הצבאי לכל מטרה, וללא הגבלה.

מתי ואיך אפשר לממש את כספי הפיקדון הצבאי?

כספי הפיקדון הצבאי ניתנים רק לזכאים. תנאי הזכאות הם:

• מי שהשתחרר משירות חובה בצה"ל, מג"ב, משטרת ישראל, שב"ס, וכן מי שסיים שירות לאומי או אזרחי ושירת לפחות 12 חודשים.
• מי שהשתחרר משירות חובה בצה"ל אחרי ששירת פחות מ-12 חודשים, כל עוד הוא שוחרר מטעמי בריאות, פציעה באימון או פציעה בפעילות מבצעית.

כספי הפיקדון הצבאי עומדים לרשות החיילים המשוחררים לאחר היום ה-14 מהיום שבו הם סיימו את שירות החובה בצה"ל. ניתן למצוא מידע על כספי הפיקדון על ידי כניסה לאזור האישי באתר של האגף והקרן לחיילים משוחררים. כאמור, ב-5 השנים הראשונות יש מגבלה על אופן השימוש בכספי הפיקדון האישי, ואחת מהאפשרויות היא לממש את הכסף ללימודים.
כדי לממש את הפיקדון האישי למימון הלימודים יש לקבל שובר לתשלומים ממוסד הלימודים, להיכנס לאזור האישי באתר האגף והקרן לחיילים משוחררים, למלא בקשה ולהטעין את השובר. אם הבקשה תקינה מקבלים הודעה תוך 5 ימים והתשלום יועבר אוטומטית למוסד הלימודים. כדאי לבדוק לאחר כשבוע האם מוסד הלימודים קיבל את התשלום. יש לציין כי אופן מימוש כספי הפיקדון הוא נוח ועצמאי, אין צורך להיעזר בגורמים מתווכים.

לאיזה סוגי לימודים אפשר להשתמש בכספי הפיקדון?

לאחר התיקון לחוק קליטת חיילים משוחררים ניתן להשתמש בכספי הפיקדון הצבאי לצורך מימון לימודים אקדמאיים (תואר ראשון או תואר שני), כאשר ניתן לממש את הפיקדון רק במוסדות המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה, למשל לימודי הנדסה, מדעי המחשב, מדעי הבריאות, רפואה, ארכיטקטורה ועוד. כמו כן, ניתן לממש את הפיקדון לצורך מימון קורסים להכנה לבחינה הפסיכומטרית.
בנוסף לזאת, ניתן לממש את כספי הפיקדון הצבאי למימון קורסים ולימודים טכנולוגיים לרכישת מקצוע, לדוגמה מימון לימודי הנדסאים, טכנאים, הכשרה מקצועית או למימון קורסים בתחום הפיתוח האישי.

איך משלמים איתו במסגרת לימודים בהנדסאים אריאל?

רבים מהחיילים המשוחררים מעוניינים להירשם ללימודי הנדסאים באריאל. כדי לממש את הפיקדון יש לקבל שובר דיגיטלי מהמכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל ( דרך פורטל מועמד) ,ולטעון אותו באיזור האיש בארר הקרן להכוונת חיילים משוחררים . לכן, נרשמים באתר המקוון של המכללה הטכנולוגית הנדסאים, מקבלים שובר דיגיטלי לתשלום, בודקים יתרה באזור האישי ומטעינים באתר הקרן להכוונת חיילים. . חשוב לבדוק את שובר התשלום ולוודא שהטופס כולל לוגו של המכללה, קוד ושם של מוסד הלימודים, פרטי חשבון בנק של מוסד הלימודים, סכום לתשלום ושם מלא של החייל המשוחרר. אם נרשמים ללימודי הנדסאים באוניברסיטת אריאל, מימון כספי הפיקדון נעשה באזור האישי באתר של האגף והקרן לחיילים משוחררים.

חשוב לדעת: בכל המכללות המוכרות ע"י מה"ט ובפרט בהנדסאים באריאל ובכדי לעודד ולקדם הכשרה טכנולוגית, הקרן להכוונת חיילים משוחררים מעניקה לחיילים משוחררים – לא על חשבון הפיקדון – מימון בשכר הלימוד בגובה של 90% לחיילים ומשרתי מילואים פעילים.

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות