כטב"ם ורחפנים – מנוע צמיחה לאומי ואתגרים טכנולוגיים

סיכום יום עיון של המחלקה להנדסת מכונות בהתמחות מכטרוניקה

מדינת ישראל מפתחת את נושא הכטב"ם למעלה משני עשורים ונחשבת בין המדינות המובילות בתחום ביישומים הבטחוניים. במבט צופה פני עתיד, תחום זה מתפתח בקצב מואץ ליישומים צבאיים ואזרחיים כאחד. בישראל תעשייה מפותחת של כטב"ם ורחפנים המשלבים את המקצועות ההנדסיים כמערכת אחת – אווירונאוטיקה, מכונות, חשמל ואלקטרוניקה, ניווט, בקרה, תוכנה ועוד.

בכנס, שהתקיים ביוזמת המחלקה להנדסת מכונות במכללה ובשיתוף עם אוניברסיטת אריאל, חט"ל בצה"ל ו- Uvid, נסקרו יישומי הכטב"מ, משפחות כטב"מ אופייניות, מגמות בשוק העולמי והפוטנציאל הכלכלי הגלום בתחום, נדונו במבנה מערכת הכטב"מ, ביישום מתקדם של נחיל רחפנים, בטיחות בתקשורת ובתוכנה.

את הכנס כיבד ונשא דברי ברכה יו"ר ועדת חוץ וביטחון – ח"כ רם בן ברק.

את חלקו המקצועי של הכנס פתח אלון בן גל, בעלים ומנכ"ל חברת ABG-SC  אשר סקר את התפתחות הנושא, סוגי המערכות, מהן משימות מערך הכתב"מ בפן הצבא והאזרחי, דיבר על הערך הכלכלי, האתרים ומגמות טכנולוגיות מרכזיות.

לאחר מכן עלה אלון אונגר, יו"ר ומייסד UVID – כנס הכלים הבלתי מאוישים האיכותי בישראל. הרצאתו של אונגר סקרה את עיקרי האתגרים והפערים הלאומיים הקיימים כיום במדינת ישראל בתחום הכטב"ם, תשתיות נדרשות, דוגמאות להובלה עולמית ורעיון מסדר לתכנית לאומית – תוך מתן דגש לנושא החינוך והאקדמיה.

בנוסף נכחו בכנס נציגי חט"ל – סגן סהר זילברמן וסגן רועי וונש, אשר סקרו בהרצאותיהם את הצד הטכני בפיתוח פרויקט כוורת העוסק בניהול להקת רחפנים אשר מפותח כולו בתוך צה"ל: איך ניתן לפתח קוד ללהקת רחפנים, מה רכיבי התוכנה המרכזיים ואיך הם עובדים; וכן – איך בונים מערכת בצורה בטיחותית ומהם הקשיים המרכזיים של להקת רחפנים.

לקראת סיום יום העיון הוצגו נושאים לפרויקטי גמר בתחום, לשם העשרת הידע בטכנולוגיות מתקדמות ועכשוויות, על-ידי מוביל תחרות ארצית לרחפנים SKILLZ – יואל כהן.

את יום העיון סיכום דני זיסר, יועץ מה"ט לתחום מכונות.

טופס צד - שכפול

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות