שכר הנדסאי מכונות עם התמחות בכטב"מ ואופציות תעסוקה

ישראל היא אחת מהמדינות המובילות בעולם בתחום כלי הטייס הבלתי מאויישים, והשימוש בכטב"מים ורחפנים מסוגים שונים הולך וגובר עם הזמן. צה"ל הקים את מערך הכטב"מים שלו כבר בשנת 2016 למטרות כמו איסוף מודיעין וביצוע משימות בשדות הקרב ובשטחי מדינות האויב, אך חשוב לזכור כי לכטבמ"ים יש עוד מגוון שימושים ויישומים בתחומים אחרים כמו קמעונאות, חילוץ והצלה, מיפוי, הובלת מטענים, משימות שיטור ואבטחה, יישומים מתקדמים בענף החקלאות ועוד.

אישה מקלידה על מחשב במהלך קורס הנדסאי כטבמ

לאור השימוש ההולך וגובר בכלי טייס בלתי מאויישים, יש ביקוש גבוה לבוגרי לימודי הנדסאי כטב"מ, לא רק לתפקידים בתעשיות הביטחוניות אלא גם בהייטק ובתחומים נוספים כמו צילום אירועים, משרדי ממשלה, צילומים מהאוויר וכיוצא בזה. מהן אפשרויות התעסוקה ואילו תפקידים ממתינים לבוגרי לימודי הנדסאי מכונות בהתמחות כטב"מ? כמה מרוויח הנדסאי כטב"מ? למי זה מתאים? כל המידע מחכה לכם במאמר זה.

מה לומדים במסלול הנדסאי כטב"מ?

לימודי הנדסאי כטב"מ נועדו להכשיר את הדור הבא של הנדסאים לצורך תכנון, פיתוח והקמת מערכות טכנולוגיות בתחום הכטב"מים והרחפנים. חשוב לציין כי ישראל נחשבת למעצמה בתחום כלי הטייס הבלתי מאוישים, ולאורך השנים התעשיות הביטחוניות במדינה פיתחו וייצור עשרות דגמים מתקדמים של מזל"טים, כטב"מים ורחפנים מסוגים שונים, בעיקר לצרכים צבאיים ולשימוש על ידי צה"ל, המשטרה וכוחות הביטחון.

בתוך כך, בשנים האחרונות הכטב"מים הפכו לאמצעי מוביל וחדשני בתחומים נוספים כמו לוגיסטיקה, קמעונאות, חילוץ, הצלה, רפואה ועוד. כבר היום יש חברות גדולות המשתמשות בכטב"מים לצורך הובלה ושינוע של חבילות ומטענים מהמרלו"ג ישירות לבית הלקוח, למשל חברת אמזון העושה כרגע ניסוי נרחב בשימוש ברחפנים כדי לשלוח חבילות ללקוחות בעיקר בארה"ב. כמו כן, ניתן למצוא מגוון שימושים אזרחיים לכטב"מים בתעשיית החקלאות, תקשורת (לדוגמה תחנות ממסר ופריסת קווי תקשורת במקומות מורכבים), אספקת מזון ותרופות לאזורים שנפגעו (סיוע הומניטרי), צילומי אוויר, מיפוי תלת מימדי ועוד.

במסגרת לימודי הנדסאי מכונות בהתמחות כטב"מ, הסטודנטים רוכשים ידע תיאורטי ומעשי רב תחומי, הן בתחומים כמו חשמל ואלקטרוניקה והן בתחומים כמו תוכנה, תעופה, מערכות הידראוליות ופניאומטיות, מערכות ספרתיות, מכניקה, מערכות מכטרוניות, מערכות בקרה, תורת החומרים, רובוטיקה וכו'. בסיום מסלול הלימודים הבוגרים מקבלים תואר טכנולוגי של הנדסאי מכונות בהתמחות כטב"מ.

מהן אפשרויות התעסוקה לאחר סיום הלימודים?

בוגרי מסלול הלימודים לדיפלומת הנדסאי כטב"מ זוכים לביקוש רב הן בתעשייה הביטחונית והן בענפים אחרים ובהם הייטק, חקלאות, תשתיות, אירועים, לוגיסטיקה ואבטחה. אפשרויות התעסוקה העיקריות לבוגרי לימודי הנדסאי כטב"מ הן:

  • הנדסאי לפיתוח רחפנים וכלי טייס בלתי מאויישים.
  • תפעול, שליטה ותחזוקה של כטב"מים.
  • ניהול וביצוע משימות באמצעות כטב"מים כמו צילום, שינוע חבילות ומוצרים, מיפוי, אבטחה, מחקר, לוגיסטיקה ועוד.
  • תכנות ותפעול כטב"מים לצרכים ייעודיים שונים.
  • פיתוח, ניהול וביצוע פרויקטים מורכבים באמצעות כטב"מ.

 

מה השכר של הנדסאי כטב"מ?

כפי שאמרנו, יש מגוון תפקידים המתאימים לבוגרי לימודי הנדסאי מכונות עם התמחות בכטב"מים ורחפנים. השכר בעיקר מושפע מסוג התפקיד אליו השתלב הבוגר. הטבלה הבאה מציגה את השכר הממוצע להנדסאי כטב"מ:

טבלה זו מציגה שכר כללי לתחום הנדסאי מכונות:

תפקיד שכר הנדסאי 0 – 3 שנות ניסיון שכר הנדסאי מעל 3 שנות ניסיון
פיתוח וייצור כטב"מים 9,000 ₪ – 12,000 ש"ח 12,000 ₪ – 15,000 ש"ח
תחזוקה ותיקון 8,000 ₪ – 10,000 ש"ח 10,000 ₪ – 12,000 ש"ח
פיתוח תוכנה לכטב"מ 9,000 ₪ – 12,000 ש"ח 12,000 ₪ – 15,000 ש"ח
ניהול פרויקטים 9,000 ₪ – 12,000 ש"ח 12,000 ₪ – 15,000 ₪
בקרת טיסה וניהול משימות 8,000 ₪ – 10,000 ש"ח 10,000 ₪ – 12,000 ₪
הוראה והדרכה 8,000 ₪ – 10,000 ש"ח 10,000 ₪ – 12,000 ₪

 

 

טופס צד

טופס צד

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות