בית ספר להנדסאים ומכללה טכנולוגית

המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל (לפעמים מוסדות כאלה נקראים גם בית ספר להנדסאים )עוסקת במתן השכלה והכשרת הסטודנטים והסטודנטיות למקצוע מסוים לתואר טכנולוגי כולל מסלולים המשלבים תואר טכנולוגי הנדסאי + תואר ראשון אקדמי. בוגרי מסלולי הלימוד בבתי הספר להנדסאים עוברים הסמכה מקצועית בתחומים שונים כגון: מחשבים (תוכנה), מכונות (מכטרוניקה, רכב וכו'), הנדסה אזרחית (בניין), אדריכלות ועיצוב פנים, הנדסת קול, תעשייה וניהול, מכשור רפואי, ביוטכנולוגיה, חשמל ועוד.

כדאי לדעת

התואר הטכנולוגי הינו תואר ממשלתי מטעם משרד העבודה – מה"ט

תואר אקדמי מונפק ע"י משרד החינוך – מל"ג.

 

בית ספר להנדסאים

פיקוח על ידי מה"ט

בשוק התעסוקה של היום יש ביקוש רב לבוגרי הנדסאים בכל התחומים, וכדאי לדעת כי ההכשרה של ההנדסאים החלה בעקבות מחסור עצום במהנדסי בניין בתחילת שנות ה-60 של המאה ה-20. המדינה יזמה מסלולי הכשרה ייעודיים להנדסאים בעקבות המחסור העצום באנשי מקצוע, בעיקר מהנדסים, ובתחילת הדרך ההכשרה המקצועית הופקדה בידי בתי ספר מקצועיים לתלמידי התיכון, ומי שרצה להיות הנדסאי למד שנתיים י"ג. – י"ד.

בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת החל ביקוש רב להכשרות מקצועיות לכן קמו עשרות מכללות ובתי ספר להנדסאים, וכיום הגוף המפקח על נושא הכשרת הנדסאים הינו מה"ט (המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע). בוגרי מסלולי הלימוד בבית ספר להנדסאים הנמצא בפיקוח של מה"ט זוכים לדיפלומה של הנדסאי, זו תעודה יוקרתית ופותחת דלתות המאפשרת לבוגרים להשתלב בתפקידי מפתח וליהנות מקריירה טובה ויציבה.

מה לומדים בבית ספר להנדסאים?

בת ספר להנדסאים מציע  מגוון תוכניות ומסלולי לימוד להכשרת טכנאים ו/או הנדסאים. חלק מבתי הספר להנדסאים מציעים לימודי תעודה. הנדסאים באריאל היא למכללה הטכנולוגית הגדולה והמובילה בישראל, מציע לימודים בשתי מחלקות עיקריות:בית ספר להנדסאים

מחלקת הנדסת וטכנולוגיות – ניתן ללמוד לדיפלומת הנדסאי חשמל, אלקטרוניקה, תוכנה, תעשייה וניהול, רכב, מכונות (מכטרוניקה), ביוכטכנולוגיה, בקרה ואוטומציה, מכונות – כטב"מ, מים, בנייה (ניהול הבנייה או תכנון מבנים), מכשור רפואי ( טכנולוג רפואי) .

מחלקת עיצוב מדיה ותקשורת – ניתן ללמוד לדיפלומת הנדסאי קול (סאונד), עיצוב תעשייתי (עיצוב מוצר), אדריכלות ועיצוב פנים, עיצוב תקשורת חזותית ואדריכלות נוף.

למי זה מתאים?

  • הלימודים במכללה טכנולוגית או בית ספר להנדסאים, מתאימים לכל מי שמעוניין לרכוש השכלה גבוהה בתוך כשנתיים בלבד במסלול יום.
  • לאנשים עובדים יש אפשרות ללמוד במסלול ערב בחלק ממחלקות הלימוד.
  • הלימודים מתאימים גם למי שמעוניין לעבור הסבת מקצוע ולרכוש מקצוע חדש ומבוקש לחיים .

 

הלימודים בבתי הספר להנדסאים  או מכללה טכנולוגית ממוקדים יותר, ובתוך כשנתיים בלבד ניתן לצאת לשוק העבודה עם מקצוע מבוקש. אחד מהיתרונות ללימודים במכללה טכנולוגית להכשרת הנדסאים הוא הניסיון המעשי. רבים מהמעסיקים מעדיפים לגייס מועמדים חדשים שיש להם תואר הנדסאי בגלל ההכשרה המעשית במהלך הלימודים, וחשוב לזכור זאת כאשר מחפשים מה ואיפה ללמוד.

בהנדסאים באריאל יש תוכנית expert ++  המשלבת סטודנטים בשנה השנייה ללימודיהם בחניכה וביצוע פרויקט גמר בחברות מובילות במשק.

מה ההבדל בין מהנדס להנדסאי?

יש מספר הבדלים בין תואר מהנדס לתואר הנדסאי. ההבדל העיקרי הוא משך הלימודים מאחר שהלימודים לתואר אקדמי של מהנדס נמשכים 4 שנים לעומת שנתיים במסלול יום לדיפלומת הנדסאי. כמו כן, יש הבדל משמעותי בתנאי הקבלה ובתוכניות הלימוד, כיוון שבבית ספר להנדסאים מתמקדים בקורסים רלוונטיים לתפקיד. התואר של מהנדס מאפשר לעבוד בתפקידים בכירים, אך הנדסאי שרוכש ניסיון מדביק את הפער בתוך מספר שנים, לכן מבחינת הקריירה אין הבדל משמעותי מה לומדים, ויש ביקוש גבוה להנדסאים, לכן הביקוש ללימודי הנדסאי ממשיך לעלות עם השנים. במחלקות רישוי כגון- בנייה (אזרחית) או חשמל וארכיטקטורה יש הבדל מבחינת הרישוי וזכות החתימה. אבל במחלקות ללא רישוי ההבדל המשמעותי הוא בפרקטיות – הנדסאי מוגדר Practical Engineer  לעומת Engineer .

 

טופס צד - שכפול

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות