האם כדאי ללמוד הנדסאי מכשור רפואי

מערכת הבריאות במדינת ישראל נחשבת למתקדמת ולאיכותית מאוד, ותושבי המדינה זוכים לשירותי רפואה באיכות גבוהה. בעשורים האחרונים החלה מהפכה בעולם הבריאות ומכשירים רפואיים מתקדמים טכנולוגית נכנסו לשימוש נרחב על מנת לסייע לצוותים הרפואיים, לשפר את הבדיקות והטיפולים הניתנים, לקצר את משך הבדיקה או הטיפול, להקל על המטופלים, לחסוך עלויות ומשאבים ועוד.

לכן, החל ביקוש רב לבוגרי הנדסאי מכשור רפואי, מאחר שלהנדסאים יש תפקיד מרכזי בתפעול ובתחזוקה של המכשירים החדישים והמתקדמים טכנולוגית, ובנוסף יש להם את כל הידע, הכלים והמיומנויות הדרושים לפיתוח, ייצור ושיווק מכשור רפואי חדש.

מה עושה הנדסאי מכשור רפואי בעבודתו היומיומית?

באופן כללי התפקיד העיקרי של הנדסאי מכשור רפואי הוא לבצע תחזוקה שוטפת, לתקן ולהכין את המכשירים הרפואיים המתקדמים לקראת בדיקות וטיפולים בבתי חולים פרטיים וציבוריים, במכונים רפואיים, במעבדות ועוד. ההנדסאי אחראי בין היתר על בדיקת תקינות המכשיר הרפואי, והוא עוסק בתחזוקה של הציוד היקר, מתן שירות טכני, תמיכה טכנית והדרכה מקצועית של אנשי המקצוע בתחום הרפואה ותפעולו ברמה השוטפת. לדוגמא בזמן הקורונה- כל מכשירי האקמו היו בהשגחה ותפעול של טכנולוגים רפואיים בוגרי הנדסאי מכשור רפואי.

ההנדסאים משתלבים גם בתעשייה עתירת הידע במגוון תפקיד מפתח, והם יכולים לעסוק בייעול תכנון, פיתוח וייצור מכשירים רפואיים חדישים. או בתפקידי תעמולנים של חברות תרופות או מכשור רפואי  לכן, הדיפלומה היוקרתית פותחת דלתות ומאפשרים לבוגרי מסלול הלימודים להשתלב במגוון תפקידים במערכת הבריאות, בהייטק ועוד.

מהם היתרונות ללימודי מכשור רפואי לתואר הנדסאי?

במערכת הבריאות על רבדיה השונים יש שימוש רב במכשירים רפואיים מתקדמים טכנולוגית, לכן קיים מחסור גדול באנשי מקצוע מיומנים לתפעול המכשור הרפואי. חשוב לזכור כי המכשירים הרפואיים יקרים מאוד והם נחוצים לצוותי הרפואה ולמטופלים. כדי להפעיל, לתחזק, לבצע תיקונים בסיסיים ולעבד את תוצאות הבדיקות חייבים להעסיק מומחים שעברו הכשרה מקצועית מקיפה ויסודית על המכשירים השונים, לכן בוגרי המסלול זוכים לביקוש רב ויש להם שפע של אפשרויות תעסוקה.

היתרונות העיקריים ללימודי הנדסאי מכשור רפואי הינם:

  • מקצוע מבוקש בשוק העבודה.
  • עבודה במערכת הבריאות המבטיחה יציבות תעסוקתית.
  • קריירה במערכת הבריאות.
  • אפשרויות קידום.
  • סביבת עבודה מודרנית ומתקדמת.
  • בוגרי המסלול יכולים להמשיך ללמוד לתואר ראשון במדעי הבריאות, תואר ראשון בניהול מערכות בריאות ועוד.

בתוך כך, כדאי ללמוד לדיפלומת הנדסאי מכשור רפואי במכללה הטכנולוגית הגדולה והמובילה הנדסאים באריאל, בגלל הסגל המיומן, הציוד המתקדם, מעבדות המחקר המשוכללות ושיתופי הפעולה עם מרכזים רפואיים ומכוני רפואה מובילים כגון: הדסה ירושלים, שיבא, בלינסון, מאיר ועוד.

מה לומדים?

תוכנית הלימודים לתואר הנדסאי (מטעם מה"ט) בהתמחות מכשור רפואי אורכת שנתיים + סטאז ( 10 חודשים) במסלול יום, ובמסגרת הלימודים הסטודנטים והסטודנטיות לומדים מקצועות בסיס כמו מתמטיקה, אנגלית ויישומי מחשב, מקצועות יסוד בתחומי ידע שונים כמו כימיה, ביוכימיה, תורת החשמל והאלקטרוניקה, פרמקולוגיה, ביולוגיה של התא, פיזיולוגיה, אנטומיה, אתיקה ורפואה ועוד.

כמו כן, תוכנית הלימודים כוללת מקצועות התמחות כמו נוירולוגיה, גניקולוגיה, קרדיולוגיה, רפואה גרעינית, רפואת עיניים, טיפול נמרץ, החייאה, פנימית וכו', ובנוסף לומדים שיווק רפואי ומשתתפים במעבדות. התוכנית כוללת התמחות והתנסות מעשית על מכשיר רפואי אחד, ויש אפשרות להוציא תעודת טכנולוג רפואי לאחר השלמת התמחות מעשית על מכשיר רפואי נוסף.

מהן אפשרויות התעסוקה?

דיפלומה של הנדסאי מכשור רפואי מאפשרת לבוגרי המסלול להשתלב בקלות ובמהירות במגוון רחב של תפקידי מפתח. אפשרויות התעסוקה כוללות בין היתר את התפקידים הבאים:

  • ניהול בדיקות וביצוע אבחון בעזרת מכשור רפואי בבתי חולים ומכונים.
  • טיפולים באמצעות מכשור רפואי בהתאם להנחיית הרופא.
  • הכנת ועריכת תוצאות הבדיקה שנעשתה באמצעות מכשיר רפואי.
  • תחזוקה טכנית ותיקונים קלים במכשירים הרפואיים.
  • תכנון, פיתוח וייצור מכשור רפואי.
  • רכש מכשור רפואי.
  • הדכות מקצועיות.
  • שיווק מכשור רפואי.

כמה מרוויחים?

טווח השכר החודשי הממוצע של הנדסאי בתחום המכשור הרפואי הוא 8,000 – 10,000 ₪, ולאחר 5 שנות ניסיון השכר הממוצע הוא 10,000 – 15,000 ₪.

טופס צד - שכפול

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות