הנדסאי תוכנה לעומת מהנדס תוכנה

תנאי העבודה המעולים ובהם  גם מאפייני השכר הגבוה בהייטק, כל אלו ועוד גורמים לצעירים רבים לבחור בלימודי תוכנה. כדי להשתלב בענף ההייטק הישראלי ועל מנת לפתח קריירה משגשגת בתעשייה היציבה והמתקדמת חשוב לבחור נכון את מסלול הלימודים, ויש שלוש אפשרויות עיקריות – קורס קצר וממוקד של אחד ממקצועות ההייטק, לימודי הנדסת תוכנה (תואר ראשון) או תואר ראשון במדעי המחשב או לימודי הנדסאי תוכנה.

הבדלים מרכזיים בין שני מסלולי הלימוד המבוקשים והיוקרתיים

כאמור, כיום אפשר ללמוד קורס מקצוע ממוקד כדי לעבוד בהייטק, למשל קורס full stack בצד לקוח או בצד שרת, אך המעסיקים מעדיפים לגייס מועמדים חדשים שיש להם תואר אקדמי או דיפלומה של הנדסאי.

ההבדל בין הנדסאי תוכנה למהנדס תוכנה

ההבדלים בין הנדסאי תוכנה למהנדס תוכנה:

הבדל / מסלול הלימודים הנדסת תוכנה/מדעי המחשב הנדסאי
משך הלימודים 4 שנות לימוד לתואר מהנדס תוכנה או 3 שנות לימוד לתואר ראשון במדעי המחשב שנתיים במסלול יום או 3 שנים במסלול ערב המתאים לאנשים עובדים
תעודת סיום תואר ראשון (מל"ג) תואר הנדסאי (דיפלומה מטעם מה"ט) משרד העבודה
תכני הלימוד יותר קורסים תיאורטיים, כולל מתמטיקה התמקדות בקורסים רלוונטיים לפיתוח תוכנה והתלמדות מעשית
תנאי קבלה ציון סכם גבוה יחסית (בגרות + פסיכומטרי ) תנאי קבלה נוחים וקלים יותר
בגרות חלקית
אפשרויות תעסוקה תפקידים ניהול בכירים, משרות פיתוח, תפקידי ניתוח מערכות ועוד בעיקר תפקידי פיתוח תוכנה, אתרים ואפליקציות, בדיקות תוכנה, סייבר וניהול רשתות תקשורת

 

בהזדמנות זו כדאי לדעת כי בוגרי הנדסאי תוכנה במכללה הטכנולוגית המובילה הנדסאים באריאל יכולים לבחור במסלול ייעודי המאפשר להם לעבור לתואר ראשון בהנדסת תוכנה תוך כדי השנה השניה  ללימודיהם ולהתחיל לצבור נ"ז בלימודי הנדסה,  לאחר קבלת הדיפלומה של הנדסאי מטעם מה"ט להשלים את מסלול הנדסה. זהו מסלול הכשרה ייעודי המאפשר להנדסאים להשלים את הלימודים לתואר ראשון בהנדסת תוכנה, ובמסלול זה הסטודנטים זוכים להכרה בכ-30 נקודות זכות על סמך הלימודים לדיפלומת הנדסאי.

אפשרויות תעסוקה

אפשרויות התעסוקה למהנדסי תוכנה ולבוגרי תואר ראשון במדעי המחשב הן רבות ומגוונות, והבוגרים יכולים להשתלב בתפקידי מפתח כמו פיתוח תוכנה בחברות הייטק מובילות ובסטארטאפים, ניהול צוותי פיתוח, ניהול פרויקטים, ניתוח מערכות שונות ומורכבות, הנדסת חומרה וכדומה. כמו כן, מהנדס יכול לעבוד בתפקידי ניהול ומטה בחברות ובארגוני הייטק גדולים ומובילים, ויש לו את כל הידע הנדרש להקמת מיזם טכנולוגי חדש.

אפשרויות התעסוקה לבוגרי הנדסאי תוכנה כוללות בין היתר משרות כמו פיתוח וניהול אתרים, בדגש על פיתוח פול סטאק בצד לקוח ו/או שרת, פיתוח אפליקציות ומשחקים לרשת האינטרנט, סייבר ואבטחת מידע, בדיקת תוכנה, ניהול רשתות, הדרכות, מכירות, ניהול בסיסי נתונים וכו'.

מהנדסים לרוב יקבלו הצעות למשרות בכירות יותר, לכן השכר שלהם מתגמל וגבוה יותר. יחד עם זאת, גם הנדסאים זוכים לביקוש רב, ורבים מהם מתחילים לעבוד בחברות הייטק עוד לפני סיום הלימודים במכללה הטכנולוגית. כמו כן, בתפקידי פיתוח תוכנה הניסיון הוא מה שקובע, לכן הנדסאים שצוברים ניסיון מעשי בפיתוח יכולים להתקדם במהירות לתפקידי מפתח ולמשרות בכירות יותר בארגונים השונים, כלומר הפער באפשרויות התעסוקה הולך ומצטמצם בתוך מספר שנים.

השכר של מהנדס גבוה יותר, לכן אם לא עומדים בתנאי הקבלה להנדסת תוכנה כדאי לבחור במסלול ללימודי הנדסאי תוכנה וסייבר בהנדסאים באריאל וניתן להמשיך ללימודים לתואר ראשון בהנדסת תוכנה.

טופס צד - שכפול

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות