מה לומדים בהנדסת תוכנה

תעשיית ההייטק בישראל תופסת מקום נכבד וחשוב בתוצר הלאומי הגולמי ובייצוא הישראלי, ועל פי דוח מצב ההייטק לשנת 2024 של רשות החדשנות עולה כי מספר המועסקים בהייטק המקומי ממשיך לעלות, למרות גלי הפיטורים שאפיינו את שנת 2023. לכן, אין זה פלא כי צעירים רבים מעוניינים ללמוד הנדסת תוכנה, ויש גם אפשרות ללמוד הנדסאי תוכנה ובסיום הלימודים אפשר לעשות השלמה מהנדסאי למהנדס וכך למעשה יוצאים לשוק העבודה עם תואר אקדמי יוקרתי ופותח דלתות המבטיח תנאים משופרים, שכר גבוה יותר ותפקידים מאתגרים ומעניינים.

מה לומדים במסגרת לימודי הנדסאי תוכנה במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל?כ

צעירים רבים מעוניינים לדעת מה לומדים בהנדסת תוכנה והאם כדאי להירשם ללימודי הנדסאים. לכן, כדאי לדעת כי תוכנית הלימודים לדיפלומת הנדסאי תוכנה נפרסת על פני שנתיים בלבד במסלול יום או 3 שנים במסלול ערב. התוכנית מקיפה וכוללת 2176 שעות לימוד, ולצד קורסי הבסיס והמבוא כמו מתמטיקה ומערכות ספרתיות, הסטודנטים לומדים קורסים המכשירים אותם לעולם התכנות ותקשורת מחשבים, לכן הם לומדים פיתוח תוכנה בשפת C, פייתון, ריאקט, אנגולר, פול סטאק (צד שרת וצד לקוח), תכנות מונחה עצמים ועוד.

כמו כן, במסגרת לימודי הנדסאי תוכנה בהנדסאים באריאל לומדים קורסי התמחות מתקדמים כגון: הגנת סייבר, קריפטוגרפיה, הגנת רשתות תקשורת, בינה מלאכותית ועוד. תוכנית הלימודים מכשירה את הבוגרים למגוון רחב של תפקידים בתעשיית ההייטק, בדגש על פיתוח תוכנה, בנייה וניהול של אתרי אינטרנט, אבטחת מידע וסייבר, ניהול רשתות תקשורת וכו'. בוגרי המסלול יכולים לצאת לשוק העבודה ולמצוא עבודה במהירות אך יש גם אפשרות לעבור השלמה מהנדסאי למהנדס, ואנחנו נרחיב על כך בהמשך הכתבה.

מה לומדים בהנדסת תוכנה
מה לומדים במסגרת הנדסת תוכנה באוניברסיטת אריאל?

כדי לענות על השאלה מה לומדים בהנדסת תוכנה חשוב לציין כי הלימודים מקנים תואר ראשון יוקרתי ומבוקש, והמסלול מתפרס על פני ארבע שנים. ההשכלה האקדמית בהנדסת תוכנה באוניברסיטת אריאל מכשירה את הבוגרים בצורה מקיפה ומעמיקה בשני תחומים – הנדסת מחשבים והנדסת תוכנה, והשילוב הייחודי מקנה יתרונות רבים לבוגרי המחלקה.
באופן כללי, תוכנית הלימודים כוללת קורסי חובה כמו מתמטיקה, פיזיקה, מערכות ספרתיות, מבוא לחישוב, אנגלית טכנית, מבני נתונים ועוד. בנוסף תוכנית הלימודים כוללת אלגוריתמים, תכנות מונחה עצמים, תכנות מערכות, פיזיקה למהנדסים, מיקרו מעבדים, רכיבים מתוכנתים, שפות תכנות רלוונטיות ועוד. הסטודנטים נדרשים לבחור קורסי בחירה שונים ויש מגוון אפשרויות כמו למידת מכונה, עיבוד תמונה, מבוא לחישוב קוואנטי, גרפיקה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית ועוד.

השלמה מהנדסאי תוכנה למהנדס תוכנה – תואר ראשון להנדסאים

לאחר שהבנו מה לומדים בהנדסת תוכנה כדאי לדעת כי ניתן לעשות השלמה מהנדסאי למהנדס. המכללה הטכנולוגית המובילה הנדסאים באריאל מציעה לבוגרי המסלול ללימודי הנדסאי תוכנה להמשיך את הלימודים באוניברסיטת אריאל באחד מהמסלולים הבאים:

מסלול הנדסאי אקדמאי – מסלול ישיר הכולל תואר ראשון להנדסאים (B.Sc) במחלקת למדעי המחשב ומתמטיקה, בפקולטה למדעי הטבע באוניברסיטת אריאל. יש אפשרות לבחור במסלולים נוספים כמו הנדסאי אקדמאי לתואר ראשון רב תחומי – שמשלב חטיבות : כלכלה, ניהול משאבי אנוש ייזמות , או מסלול במגמת הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בפקולטה להנדסה.
מסלול המשך לתואר ראשון B.Sc בהנדסת תוכנה ומחשבים – מסלול חדש וייעודי המקנה תואר ראשון להנדסאים בהנדסת תוכנה ומחשבים, והסטודנטים יכולים לקבל עד 29 נקודות זכות (פטור) מהלימודים לתואר הראשון, על סמך הציונים שלהם בלימודי הנדסאי תוכנה.

יש יתרונות רבים להשלמה מהנדסאי תוכנה למהנדס תוכנה, והתואר האקדמי פותח דלתות ומאפשר לבוגרים להתמודד על תפקידים בכירים, מעניינים ומתגמלים יותר בתעשיית ההייטק המקומית או בחו"ל.

טופס צד - שכפול

מלא פרטייך ויועץ לימודים יחזור אלייך בהקדם

שינוי גודל גופנים
ניגודיות